Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Girişimcilik | MBA 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÖKHAN GÜRLER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi GÖKHAN GÜRLER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Başkaları için çalışmanın yanı sıra kendini işini kurabilecek özelliklere, bilgi ve yetkinlikler sahip olması hedeflenen öğrencilerin kendilerinde var olan girişimcilik özelliklerini ortaya çıkarmaları ve bunları geliştirebilmeleri için gerekli donanımı kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste girişimciliğin kavramsal çerçevesi, yaklaşımları, fonksiyonları, süreci, girişimcilik kültürü, girişimciliğin yerel ve uluslar arası bağlamı ve girişimcilik ahlakı ile ilgili konulara değinilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | mcilik ve ilgili kavramları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Sınav , |
2 | Girişimcilik yaklaşımları ve türlerini açıklar. | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
3 | Girişimcilik fonksiyonları ve ilişkilerini açıklar. | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, | Ödev, Sınav , |
4 | Girişimcilik sürecini ve öğelerini tanımlar | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav , |
5 | Başarılı girişimcilik örneklerinden hareketle kendilerinde var olan girişimcilik özelliklerini ortaya çıkarır ve kariyer planını bir girişimci olarak yapılandırır. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav , Ödev, |
6 | Girişimciliğin geliştirilmesi için engelleri ve teşvikleri değerlendirerek önerilerde bulunur. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Girişimcilik üzerine zihin açıcı bir tartışma | |
2 | Girişimci kimdir? Girişimciliğin doğası nedir? | |
3 | Girişimci zihnine yolculuk: Fikirden gerçeğe | |
4 | Rekabetçi iş modeline sahip olmak için stratejik plan oluşturmak | |
5 | Fizibilite Analizi/Mülkiyet Biçimleri/Kursak mı Alsak mı? | |
6 | Gerilla pazarlama/ E- ticaret/ Finansal Mevzular | |
7 | İş modeli geliştirme I | |
8 | İş planı ve unsurları | |
9 | ARASINAV | |
10 | Konuk bir girişimci ya da Öyküsü | |
11 | Konuk bir girişimci ya da Öyküsü | |
12 | İş geliştirme sunumları | |
13 | İş geliştirme sunumları | |
14 | Ders değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme temellerini ve ekonomi, finans, pazarlama, muhasebe ve yönetim dahil olmak üzere işletme işlevlerini anladığınızı gösterme | ||||||
2 | Bir kuruluşun stratejik yönünü ve kurumsal entegrasyonunu değerlendirme | ||||||
3 | Verilerin ve / veya bilgilerin mantığını, geçerliliğini ve alaka düzeyini tanımlayın ve değerlendirme | ||||||
4 | Bilgiye dayalı ve uygulanabilir sonuçlar ve öneriler yapıma | ||||||
5 | Anlaşılır, özlü ve mantıklı iş belgeleri yazma. | ||||||
6 | Etkili ve anlaşılır sözlü iletişim becerileri geliştirme | ||||||
7 | Organizasyonların sürdürülebilirliklerine ve sosyal sorumluluk çalışmalarına yönelik öneriler geliştirmek. | ||||||
8 | Etik çatışmaları analiz etmek ve etkili çözümler üretmek. | ||||||
9 | Bireysel liderlik tarzlarına göre diğerlerine liderlik yapmak için güçlü yaklaşımlar formüle etmek | ||||||
10 | Takımlar halinde etkin olarak etkileşimde bulunabilmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 35 | 35 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 164 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |