Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
E-Ticaret MBA 515 0 3 + 0 3 7
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYHAN SERHATERİ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AYHAN SERHATERİ,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Emre Yıldırım
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İşletmelerin zamanla işlerini elektronik ortama taşıma zorunluluğundan dolayı, gelecekte bu tip işletmelerde görev alacak öğrencilerin hazırlanılması için bu derste çeşitli uygulamalarla, bu alanda görülen bilgi eksikliğinin tamamlanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Bu derste, dijital dünya ve E-ticaretin tanıtımı, Network ve kişisel online kullanımı, Web işletme modelleri, Müşteri desteği ve online kalite, Elektronik ortamda yeni ürün geliştirme, Online işletme topluluğu, Elektronik ortamda fiyatlandırma, E-ticarette planlama, İnternet organizasyonları konularına değinilecektir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İşletme yönetiminin yerel, ulusal, uluslar arası ve küresel boyutları ile bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerindeki güncel gelişmeleri yorumlamak Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma, Grup Çalışması, Gösteri, Ödev, Performans Görevi, Sınav ,
2 Elektronik ortamda iş yapabilmeyi anlamak Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Gösteri, Tartışma, Anlatım, Sınav , Performans Görevi, Ödev,
3 Elektronik ticaret modelleri için stratejileri değerlendirmek Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gösteri, Grup Çalışması, Ödev, Sınav , Performans Görevi,
4 Elektronik ortamda yeni ürün geliştirmeyi tasarlamak Grup Çalışması, Gösteri, Bireysel Çalışma, Tartışma, Anlatım, Performans Görevi, Sınav , Ödev,
5 Elektronik satılan ürünlerin fiyatlamasını planlamak Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
6 Elektronik ortamda güvenlik konularını sorgulamak Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Tartışma, Anlatım, Performans Görevi, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 E-Ticaretin Temelleri Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 1.bölüm
2 Elektronik İletişimin Esasları Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 2.bölüm
3 Web Tasarımı Teknik Alt Yapısı Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 3.bölüm
4 B2B İşletmeler Arası E-ticaret Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 4.bölüm
5 B2C İşletmeden Tüketiciye E-ticaret Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 5.bölüm
6 C2C Müşteriden Müşteriye E-ticaret Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 6.bölüm
7 Elektronik Pazarlama Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 7.bölüm
8 E-ticarette Ödeme Şekilleri Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 8.bölüm
9 ARASINAV
10 E-reklam ve E-marka (E-iletişim) Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 9.bölüm
11 E-ticarette Güvenlik Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 10.bölüm
12 Dijital İmza Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 11.bölüm
13 E-ticarette Yasal Konular Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 12.bölüm
14 E-ticaretin Geleceği Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları 13.bölüm
Kaynaklar
Ders Notu Ayhan Serhateri E-ticaret ve Pazarlama ders notları
Ders Kaynakları Civelek, M. Emre., (2003), İnternet Ticareti, Beta Yayıncılık, İstanbul.
Öncü, Fatih, (2002), e-pazarlama: İnternet olanaklarıyla ürün ve hizmetin hedef pazara sunulması ve satışı, Litaratür Yayıncılık, İstanbul.
Deniz, R. Baki, (2001), İşletmeden tüketiciye internette pazarlama ve Türkiye’deki boyutları, Beta Yayıncılık, İstanbul.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İşletme temellerini ve ekonomi, finans, pazarlama, muhasebe ve yönetim dahil olmak üzere işletme işlevlerini anladığınızı gösterme
2 Bir kuruluşun stratejik yönünü ve kurumsal entegrasyonunu değerlendirme
3 Verilerin ve / veya bilgilerin mantığını, geçerliliğini ve alaka düzeyini tanımlayın ve değerlendirme
4 Bilgiye dayalı ve uygulanabilir sonuçlar ve öneriler yapıma
5 Anlaşılır, özlü ve mantıklı iş belgeleri yazma.
6 Etkili ve anlaşılır sözlü iletişim becerileri geliştirme
7 Organizasyonların sürdürülebilirliklerine ve sosyal sorumluluk çalışmalarına yönelik öneriler geliştirmek.
8 Etik çatışmaları analiz etmek ve etkili çözümler üretmek.
9 Bireysel liderlik tarzlarına göre diğerlerine liderlik yapmak için güçlü yaklaşımlar formüle etmek
10 Takımlar halinde etkin olarak etkileşimde bulunabilmek.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
2. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 2 15 30
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 187
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,48
Dersin AKTS Kredisi 7