Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynakları Analitiği | IKY 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞUAYYİP ÇALIŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ŞUAYYİP ÇALIŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsan kaynakları bilgi sistemlerinin gelişimiyle ortaya çıkan büyük verinin kullanımı ile ilgili programların ve istatistiksel yöntemlerin analizi ve karar alma süreçlerinin kanıta dayalı yönetim anlayışına dayalı olarak ortaya konulması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | İK analitiği “doğru iş kararları almak için ilgili verilerin toplanması, işlenmesi ve analizini içermektedir. İşten ayrılma, ik departmant performansı, performans yönetimi alanlarında uygulamalı analizleri içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Kaynakları Analitiği: Temel Kavramlar | |
2 | İK Analitiği: Yöntemler ve Yazılımları | |
3 | Büyük Veri | |
4 | Karar Destek Sistemleri | |
5 | Betimsel Analitik | |
6 | Kestirimci Analitik | |
7 | Karar Analitiği | |
8 | Betimsel Analitik Uygulamaları | |
9 | Kestirimci Analitik Uygulamaları | |
10 | Karar Analitiği Uygulamaları | |
11 | Veri Madenciliği | |
12 | Veri Görselleştirmesi | |
14 | Karar Ağacı Uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Marr, Bernard (2018) Veri Stratejisi Büyük Veri ve Neslerin İnterneti Nasıl Kar Getirir?, MediaCat, İstanbul |
Ders Kaynakları | Davenport, Thomas (2018) Big Data and Work Efsaneye Son Vermek, Fırsatları Keşfetmek, Türk Hava Yolları Yayınları, İstanbul Marr, Bernard (2017) Büyük Veri İşbaşında 45 Yıldız Şirket Büyük Veriyi Nasıl Kullandı, MediaCat, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İKY alanına ilişkin kuramsal bilgisini derinleştirir. | ||||||
2 | :İlgili diğer disiplinlere ilişkin kuramsal bilgisini derinleştirir. | ||||||
3 | :İKY alanına ilişkin akademik kaynakları çok yönlü ve eleştirel olarak ele alır. | ||||||
4 | :İKY alanındaki uygulamaları eleştirel bakış açısıyla analiz eder. | ||||||
5 | Farklı kuramsal perspektifler ile İKY araştırmaları tasarlar ve uygular. | ||||||
6 | Elde ettiği verileri farklı yaklaşımlar ile analiz eder, yorumlar ve raporlar. | ||||||
7 | Türkiye'deki İKY uygulamalarını uluslararası perspektifle değerlendirir. | ||||||
8 | İK alanındaki farklı ülke uygulamalarını sınıflandırır ve analiz eder. | ||||||
9 | Bilişim alanındaki gelişmeleri takip eder ve İKY alanına uygular. | ||||||
10 | İK alanındaki yazılımları uygulamada kullanılır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|