Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kantitatif Karar Verme Yöntemleri | EKO 306 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |||||||||||||||
Önerilen Seçmeli Dersler | |||||||||||||||
Dersin Dili | Türkçe | ||||||||||||||
Dersin Seviyesi | Lisans | ||||||||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||||||||
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖKÇE CANDAN | ||||||||||||||
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÖKÇE CANDAN, | ||||||||||||||
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Mehmet AYDIN |
||||||||||||||
Dersin Kategorisi | Diğer | ||||||||||||||
Dersin Amacı | Kantitatif Karar Verme ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler vermek. Karar teorisi, karar analizi ve belirlilik belirsizlik ve risk altında karar verme ile ilgili temel bilgilerin öğretilmesi.Bayesgil karar verme, sosyal seçim teorisi, çok kriterli karar verme konularının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
||||||||||||||
Dersin İçeriği |
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karar Vermeye Giriş | |
2 | Karar verme Türleri, aşamaları ve karar problemlerini yapılandırma, Belirlilik altında Karar Verme | |
3 | Belirsizlik Altında Karar Verme- Maximin, Minimax Kriterleri | |
4 | Belirsizlik altında karar verme- Hurwicz , Laplace Kriterleri | |
5 | Risk Altında Karar Verme – Beklenen Değer Kriteri, Beklenen Fırsat Kaybı, Bilinen Hırs Düzeyi Ölçütü | |
6 | Risk Altında Karar Verme- En yüksek Olasılık Ölçütü, Tam Bilginin Beklenen Değeri, Karar Ağaçları | |
7 | Bayesgil Karar Kuramı | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Oyun teorisi- Temel Kavramlar Tam strateji Dengeli Oytunlar | |
10 | Oyun teorisi- Karma strateji Dengeli Oyunlar | |
11 | Sosyal seçim teorisi- faydacı sosyal Refah fonksiyonu, Rawls’cu sosyal refah fonksiyonu, Arrow İmkansızlık Teoremi | |
12 | Sosyal seçim teorisi- İmkansızlık Teoremi, Çoğunluj Kuralı, Faydacılık, Harsanyi’nin Teoremi | |
13 | Çok ölçütlü karar verme- AHP, ANP | |
14 | Çok ölçütlü karar verme: TOPSIS, ELECTRE |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
|
Ders Kaynakları | Karar Verme- Mustafa Aykaç, Necmi Gürsakal. Dora Yayıncılık. Karar Teorisi- Zerrin ALADAĞ. Umuttepe Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma | ||||||
2 | Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. | ||||||
3 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. | ||||||
4 | Genel ekonometri teorisi hakkında bilgili olma. | ||||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. | ||||||
6 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata ve benzeri) kullanabilme | ||||||
7 | Matematiksel, iktisadi, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz yapma beceisi kazanmak | ||||||
8 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
9 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | ||||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 53 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |