Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mühendislikte Elektronik Tablo Uygulamaları | MYT 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLTEKİN ÇAĞIL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÜLTEKİN ÇAĞIL, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Begüm Çimen |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Elektronik tabloları kullanmanın en önemli avantajı, esnek olmaları, öğrenilmesi kolay ve programlamalarının büyük çabalar gerektirmemesidir. Yapılan araştırmalar mühendislerin çalışma ortamlarında en fazla elektronik tablolama programlarını kullandıklarını göstermektedir. Bu nedenle bu ders kapsamında, belirlenen bir elektronik tablo programı mühendislikte kullanıldığı özellikleriyle anlatılacaktır. |
Dersin İçeriği | Genel anlamda elektronik tablolar, MS-Excel’in tanıtılması, Excel verilerinin diğer programlar ile paylaşılması, Excel’de makro ve küçük programların makro ile yazılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Excel programını genel olarak kullanabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Koşullu Biçimlendirme yöntemini kullanabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Veri Doğrulama yöntemini kullanabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | İşlevleri kendi başına araştırabilir ve kullanabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Temel Kullanıcı Tanımlı Fonksiyonları yazabilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Excel’de Makro Program yazabilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
7 | Excel’de yazılmış Makro Programlara müdahale edebilir | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektronik Tablo programları hakkında genel bilgiler | |
2 | MS-Excel hakkında genel bilgiler | |
3 | MS-Excel´de fonksiyonlar | |
4 | Koşullu biçimlendirme, Naive Bayes yöntemi | |
5 | Veri Doğrulama | |
6 | MS-Excel´de Visual Basic/Programlama | |
7 | Visual Basic ile programlamanın temelleri-1 | |
8 | Visual Basic ile programlamanın temelleri-2 | |
9 | Kullanıcı Tanımlı Fonksiyonlar | |
10 | MS-Excel´de Makro Programlamanın temelleri | |
11 | Makro kodları ile icra edilebilir programları çalıştırma | |
12 | Makro Kodları İçinde Excel İşlevlerinin Kullanılması | |
13 | Çalışma Kitabı ve Sayfa’ya özgü Yordamlar | |
14 | Çalışma Kitabı ve Sayfa’ya özgü Makrolar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | http://www.gultekincagil.com |
Ders Kaynakları | 1. VBA Makrolar, M. Kemal Korkmaz, |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |