Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çini Restorasyonu CTS 430 8 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. EMSELE BAL
Dersi Verenler Arş.Gör. EMSELE BAL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Çini eserlerin görebileceği hasarlar ve bunların onarım yöntemleri konusunda yeterli olunur.
Dersin İçeriği Çini eserlerin, bozulmanın başladığı ilk andan itibaren görmesi gereken onarım (restorasyon ) aşamaları öğretilir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Toprak, çini, seremik eserlerin onarımlarını yapar. Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav , Ödev,
2 Toprak eser restorasyonu yapar. Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Ödev,
3 Kazı alanında çanak çömleğe uygulanan kurtarma ve koruma özelliklerini ayırt eder. Anlatım, Grup Çalışması, Sınav ,
4 Kil tabletlerin uygulama özelliklerini ayırt eder. Anlatım, Gösterip Yaptırma, Sınav ,
5 Fırın ısılarını çanak ve çömleklere göre dengeler. Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Proje / Tasarım,
6 Temizleme koruma ve onarım yöntemlerini uygular. Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Restorasyon nedir? Pişmiş Toprak eserlerin tanımı ve hammaddesi
2 Pişmiş toprak eserlerin sınıflandırılması
3 Kil tabletler konusunun anlatımı.
4 1.Quiz sınavının yapılması
5 Kazı alanında çanak çömleğe uygulanan kurtarma ve koruma uygulamaları
6 Kazı alanında çanak çömleğe uygulanan kurtarma ve koruma uygulamalarının tabak üzerinde uygulamasına geçilmesi
7 Uygulamaların alçılarının yapımı ve 2.Quiz notu.
8 Pişmiş toprak eserlerin koruma alanları.( Ödev;Topkapı Sayrı Konervasyon-Restorasyon merkezini çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmalı için Şenay yılmazla görüşmelerinin sağlanması.)
9 Pişmiş toprak eserlerin bozulma nedenleri.
10 Düşük ısıda fırınlanmış kil tabletlerde görülen bozulmalar
11 Vize
12 Ödev konusunda yapılan araştırmaların sunumunun yapılıp, restorasyon konusunun Tam ve oğru olrak yapılıp yapılmadığı, ülkemizdeki eksikler konusunu tartışılması
13 Temizleme koruma ve onarım yöntemleri.
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Başara Sait, Pişmiş Toprak ve Cam Eserlerin Konservasyon/Restorasyonu.İstanbul 2000-Ökse Tuba, Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemleri.Kaya Hüseyin, Restorasyon- Konservasyon Ders Notları.Mimar Sinan Üniversitesi G .S.Ü basılmamış ders notları - 1992
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 4 4
Ödev 1 6 6
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 6 6
Toplam İş Yükü 112
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,48
Dersin AKTS Kredisi 5