Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İlköğretimde Kaynaştırma SNE 430 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BİLGİÇ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BİLGİÇ,
Dersin Yardımcıları

Öğr.Gör.Dr. EMRAH BİLGİÇ

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

En az kısıtlayıcı ortam ilkesine göre kaynaştırma öğrencilerine sunulan kaynaştırma ve özel eğitim destek hizmetleri hakkında bilgi sahibi olabilme.

Dersin İçeriği

Kaynaştırmanın tanımı ve temel ilkeleri; kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri; kaynaştırma öğrencilerinin sınıftaki durumları, diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları; kaynaştırma uygulamalarında öğretim programları, programın amaçları ve uygulanması; kaynaştırma programının bireyselleştirilmiş eğitim programları ile desteklenmesi; kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler; yarı zamanlı ve tam zamanlı kaynaştırma uygulamaları ve değerlendirme.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamalarının neler olduğunu açıklar. Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
2 Başarılı kaynaştırma uygulamaları için gerekli olan etmenleri açıklar ve uygulama örnekleri sergiler. Benzetim, Tartışma, Soru-Cevap, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Anlatım, Performans Görevi, Ödev, Sınav ,
3 Kaynaştırma uygulamalarında öğrenci gereksinimlilerinin değerlendirilmesinin nasıl yapılacağını açıklar. Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
4 Kaynaştırma uygulamalarında öğretimin planlanmasının ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağını açıklar. Benzetim, Tartışma, Soru-Cevap, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Anlatım, Performans Görevi, Ödev, Sınav ,
5 Kaynaştırma uygulamalarında yer alan özel gereksinimli öğrencilerin özelliklerini söyler. Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
6 Kaynaştırma uygulamalarında yer verilen öğretimsel uyarlamaları açıklar. Benzetim, Tartışma, Soru-Cevap, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Anlatım, Performans Görevi, Ödev, Sınav ,
7 Kaynaştırma uygulamalarında sosyal yeterliklerini nasıl geliştirileceğini açıklar. Benzetim, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Anlatım, Örnek Olay, Ödev, Performans Görevi, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamaları Ders notları
2 Kaynaştırma uygulamalarında işbirliği Ders notları
3 Kaynaştırma uygulamalarında özel gereksinimli öğrencilerin değerlendirilmesi Ders notları
4 Kaynaştırma uygulamalarında öğretimin planlanması Ders notları
5 Seyrek rastlanılan yetersizliği olan öğrenciler Ders notları
6 Sık rastlanılan yetersizliği olan öğrenciler Ders notları
7 Özel gereksinimi olan diğer öğrenciler Ders notları
8 Öğretimsel uyarlamalar Ders notları
9 Arasınav Ders notları
10 Kaynaştırma uygulamalarında bağımsız öğrenme stratejileri Ders notları
11 Kaynaştırma uygulamalarında öğrenmenin değerlendirilmesi Ders notları
12 Kaynaştırma uygulamalarında davranış yönetimi Ders notları
13 Kaynaştırma uygulamalarında sosyal yeterliklerinin geliştirilmesi Ders notları
14 Final sınavı Ders notları
Kaynaklar
Ders Notu

Batu, S., ve İftar, G. K., (2002), Kaynaştırma: Ankara: Kök Yayıncılık.

Bilgic, E. (2016)  Özel Eğitimde Okuma - Yazma Öğretimi. (Ed. Hasan Avcıoğlu), Ankara: Eğiten Kitap.

Sucuoğlu, B., ve Kargın, T. (2006), İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları Yaklaşımlar Yöntemler Teknikler, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları Ltd. Ş.

Ders Kaynakları

Batu, S., ve İftar, G. K., (2002), Kaynaştırma: Ankara: Kök Yayıncılık.

Bilgic, E. (2016)  Özel Eğitimde Okuma - Yazma Öğretimi. (Ed. Hasan Avcıoğlu), Ankara: Eğiten Kitap.

Sucuoğlu, B., ve Kargın, T. (2006), İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları Yaklaşımlar Yöntemler Teknikler, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları Ltd. Ş.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. X
2 Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. X
3 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. X
4 Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. X
5 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
6 Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. X
7 Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). X
8 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. X
9 Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. X
10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. X
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. X
12 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. X
13 Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. X
14 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. X
15 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödev 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5