Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
A Seç: Aile ve Çocuk Hukuku OOE 232 4 2 + 4 4 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Mehmet KUMRU

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Anne babaların, öğretmen adayı öğrencilerin vb. çocukların
sahip oldukları hakları bilmek, bu konudaki eksikleri gidermeye
çalışmak, çocukları ve haklarını korumak için çaba göstermek, toplumumuzun bugünkü ve gelecekteki mutluluğu için çok gerekli olduğu bilgi ve becerisine sahip olmak.

Dersin İçeriği

Çocuk hukuku ve çocuk haklarının önemini,çocuk haklarının tarihsel gelişimini, çocuk hakları sözleşmesinin tanıdığı hakları, hukuk ve çocuk kavramının ne olduğunu, çocuğun soybağı genel hükümlerinin ne olduğunu, çocuğun vesâyet altına alınması ile ilgili bilgileri, çocuğun kişisel temel haklarını kapsamaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çocuk hukuku ve çocuk haklarının önemi ve konusunu anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
2 Çocuk haklarının tarihsel gelişimini özetler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
3 Çocuk hakları Sözleşmesinin çocuklara tanıdığı hakları açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
4 Çocuğun soybağı, evlât edinme ve soybağının genel hükümleri açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
5 Çocuğun vesâyet altına alınması ile bilgileri ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
6 Çocuğun kişisel temel haklarını anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
7 Korunmaya muhtaç çocukların haklarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çocuk Hukuku ve Çocuk Haklarının Önemi ve Konusu Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
2 Çocuk Haklarının Tarihsel Gelişimi Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Çocuk Hakları Sözleşmesi’nin Çocuklara Tanıdığı Haklar Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Çocuğun Ailesi İçinde Korunması ve Hakları Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Hukukta Çocuk Kavramı Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Çocuğun Soybağı Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Evlât Edinme Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Soybağının Genel Hükümleri Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
9 Vesâyetin Anlamı, Velâyet ile Farkı ve Çeşitleri Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Çocuğun Vesâyet Altına Alınması Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Çocuğun Kişisel Temel Hakları Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Korunmaya Muhtaç Çocukların Hakları Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Çocuğun İstismardan ve İhmalden Korunma Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Suça Sürüklenen Çocukların Hakları Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu

Yazılı ve elektronik ortamda yayınlanan indirilebilir ders notları

Ders Kaynakları

[1] Akyüz, E. (2016).Çocuk Hukuku .Ankara: Pegem.
 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. X
2 Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. X
3 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. X
4 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. X
5 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. X
6 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. X
7 Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. X
8 OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. X
9 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. X
10 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. X
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. X
12
13
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 1 3 3
Ödev 1 3 3
Performans Görevi (Uygulama) 1 5 5
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4