Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
G.K Seç.II:Sos. Bilg. Eğt. Bilgisayar Tek. Kull. SBE 214 4 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MEHMET BARIŞ HORZUM
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı Amaç yaşamın her alanına girmiş olan bilgisayar teknolojilerini sosyal bilgiler derslerinde aktif olarak kullanabilmektir
Dersin İçeriği Bilgisayar Teknolojisi hakkında bilgi verme, Eğitim yazılımlarını kullanma, Web araçlarını kullanma, Slayt hazırlama, Animasyon hazırlama, İnternet ve bilgilerin güvenilirliği, Bilgisayar destekli eğitim
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilgisayar, İnternet ve teknoloji kavramlarını açıklar. Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
2 Bilgisayar/İnternet destekli eğitim uygulamalarını kavrar. Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Sınav , Ödev,
3 Bilgisayar ve interneti sosyal bilgiler dersi ile ilişkilendirir. Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
4 Sosyal bilgiler dersinin kazanımlarına uygun bilgisayar/internet destekli eğitim yazılım türünü seçer. Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Ödev, Sınav ,
5 Dersin içeriğine uygun materyal geliştirir. Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, Anlatım, Sınav , Ödev,
6 Bir materyalin sosyal bilgiler dersine uygunluğunu değerlendirir. Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Ödev, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel Kavramlar sayfa 1-20
2 Bilgisayar, Bilişim ve Teknoloji İlişikisi sayfa 21-40
3 Eğitim yazılımlarını kullanma sayfa 41-60
4 Eğitim uygulamalarını kullanma sayfa 61-80
5 Web araçlarını kullanma sayfa 81-100
6 Web 2.0 araçlarını kullanma sayfa 101-120
7 Slayt hazırlama sayfa 121-140
8 Ara sınav
9 Animasyon hazırlama sayfa 141-160
10 Öğrenme nesnesi hazırlama sayfa 161-180
11 Öğrenme nesnesi hazırlama sayfa 181-200
12 İnternet ve bilgilerin güvenilirliği sayfa 201-220
13 Bilgisayar Destekli Eğitim sayfa 221-240
14 Final sınavı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları UNESCO (2002) Information and Communication Technology In Education, Curriculum For Schools And Programme of Teacher Development.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır.
2 Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar.
3 Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar.
4 Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer.
5 Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir.
6 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır.
7 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
8 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler
9 Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır.
10 Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar.
11 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 30
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 10 10
Final 1 18 18
Toplam İş Yükü 112
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,48
Dersin AKTS Kredisi 4