Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Analitik Geometri I IME 303 5 3 + 1 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AYŞE ZEYNEP AZAK
Dersi Verenler Doç.Dr. AYŞE ZEYNEP AZAK, Prof.Dr. MELEK MASAL,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör.Emine Nur  BİLGİÇ 

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Geometrik kavramlara analitik yaklaşabilme becerisini kazandırma

Dersin İçeriği

Düzlem analitik geometride nokta ve doğru ilişkisi, düzlemde vektörler, doğru ve temel problemler, çember ve temel problemler, elips ve temel problemler, hiperbol ve temel problemler, parabol ve temel problemler.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Afin uzay, afin çatı, afin koordinat sistemi, öklid uzayı, öklid çatı, öklid koordinat sistemi, düzlemde dik koordinat sistemi, düzlemde eğik koordinat sistemi kavramlarını ifade eder. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
2 Düzlemde ötelemeler, dönmeler, yansımaları ifade eder. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
3 Düzlemde doğru denklemleri, noktanın bir doğruya göre durumu, bir noktanın bir doğruya uzaklığı, iki doğrunun birbirine göre durumlarını ifade eder ve uygular. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
4 Çember, elips, parabol, hiperbol kavramlarını ifade eder. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
5 Çember, elips, parabol, hiperbol ile ilgili problemleri çözer. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
6 Düzlemde II. Dereceden eğriler ve konikleri sınıfladırır. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Düzlemde vektörler
2 Afin uzay, afin çatı, afin koordinat sistemi
3 Öklid uzayı, öklid çatı, öklid koordinat sistemi
4 Düzlemde dik koordinat sistemi, düzlemde eğik koordinat sistemi
5 Düzlemde kutupsal koordinatlar, düzlemde ötelemeler
6 Düzlemde dönmeler, düzlemde yansımalar
7 Düzlemde doğru denklemleri, noktanın bir doğruya göre durumu
8 Bir noktanın bir doğruya uzaklığı, iki doğrunun birbirine göre durumları
9 ARASINAV
10 Çember ve temel problemler
11 Elips ve temel problemler
12 Parabol ve temel problemler
13 Hiperbol ve temel problemler
14 Düzlemde II. Dereceden eğriler ve koniklerin sınıflandırılması, koniklerin elemanları
Kaynaklar
Ders Notu

A.Sabuncuoğlu, (2003). Analitik Geometri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.

Ders Kaynakları

Hacısalihoğlu,H.H., (1995). 2 ve 3 boyutlu uzaylarda analitik geometri, Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. X
2 Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. X
3 Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. X
4 Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. X
5 Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. X
6 Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. X
7 Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. X
8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. X
9 Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. X
10 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler.
11 Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. X
12 Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır.
13 Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder.
14 Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar.
15 Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 8 16
Ödev 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6