Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Meslek Bil. Seç. I: Duyuşsal Eğitim IME 411 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MURAT İSKENDER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Duyuşsal eğitim dersi öğrencilerin duyuşsal hedeflerin farkına varmalarına ve bu hedeflere ağırlık veren bir eğitim anlayışı kazanmalarını amaçlayan bir derstir.
Dersin İçeriği Eğitimde hedeflerin aşamalı sınıflandırmasını, duyuşsal hedeflerin sınıflandırılmasını, hedef belirleme ve hedefe yönelik eğitim anlayışlarını,
duyuşsal amaçlı eğitim yaklaşımlarını, gevşeme ve ısınma egzersizlerini, stresle başa çıkma yaklaşımlarını, problem çözme eğitimini, sosyal beceri eğitiminin temel özelliklerini, çatışma çözme eğitiminin temel özelliklerini ve duyuşsal hedeflerin önemini kapsar.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Duyuşsal eğitim ve ilişkili kavramları bilir. Anlatım, Sınav , Ödev,
2 Duyuşsal hedeflerin sınıflandırılmasını kavrar. Anlatım, Sınav , Ödev,
3 Eğitim programlarında duyuşsal hedeflerin yerini kavrar. Anlatım, Sınav , Ödev,
4 Duyuşsal amaçlı eğitim yaklaşımlarını açıklar. Anlatım, Sınav , Ödev,
5 Duyuşsal gelişimde nelerin etkili olabileceğini bilir. Anlatım, Sınav , Ödev,
6 Duygusal zeka ve ilgili boyutları kavrar. Anlatım, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders kaynakları ve ders içeriğinin tanıtılması
2 Eğitimde hedeflerin aşamalı sınıflandırması
3 Duyuşsal hedeflerin sınıflandırılması
4 Hedef belirleme ve hedefe yönelik eğitim anlayışları
5 Eğitim programlarında duyuşsal hedeflerin yeri ve önemi
6 Duyuşsal amaçlı eğitim yaklaşımları
7 Arasınav
8 Gevşeme ve ısınma egzersizleri
9 Stresle başa çıkma yaklaşımları
10 Problem çözme eğitimi
11 Sosyal beceri eğitiminin temel özellikleri
12 Çatışma çözme eğitiminin temel özellikleri
13 Duyuşsal hedeflerin önemi
14 Genel Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Hasan Bacanlı, Duyuşsal Davranış Eğitimi , Nobel Yayın Dağıtım / Eğitim Dizisi
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar.
2 Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır.
3 Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler.
4 Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar.
5 Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler.
6 Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır.
7 Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler.
8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar.
9 Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler.
10 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler.
11 Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler.
12 Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır.
13 Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder.
14 Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar.
15 Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 65
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 1 2 2
Ödev 1 5 5
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 5