Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Alan Seç. II: Zeka Soruları Yardımı İle Mat. Öğr. IME 408 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MİTHAT TAKUNYACI
Dersi Verenler Doç.Dr. MİTHAT TAKUNYACI,
Dersin Yardımcıları Arş.Gör.Emine Nur BİLGİÇ
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı Öğretmen adaylarına; matematiği daha zevkli bir hale getirmek için zeka sorularından yararlanmayı ve uygun yaş ve zeka düzeylerine göre soru hazırlamayı öğreterek matematik öğretiminde uygulamalarını sağlamak.
Dersin İçeriği Zeka ve zeka alanları,problem ve problem çözme stratejileri,zeka problemleri ve çözümleri,zeka sorularını matematik öğretiminde kullanma,zeka sorularını çözmek için genel bir plan yapmayı öğrenme ve uygulama,yeni zeka soruları oluşturma ve çözme.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Zeka ve zeka alanlarını ifade eder. Anlatım, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
2 Problem çözme stratejilerini tanımlar ve uygular. Anlatım, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
3 Zeka sorularını çözmek için genel bir plan tasarlar. Anlatım, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
4 Yeni zeka soruları tasarlar. Anlatım, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
5 Çoklu Zeka Yöntemine uygun ders planı tasarlar. Anlatım, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
6 Zeka sorularını matematik öğretiminde uygular. Anlatım, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Zeka ve zeka alanları
2 Zeka ve zeka aanları
3 Problem ve problem çözme stratejileri
4 Zeka problemleri ve çözümleri
5 Zeka problemleri ve çözümleri
6 Zeka problemleri ve çözümleri
7 Zeka sorularını matematik öğretiminde kullanma
8 Zeka sorularını matematik öğretiminde kullanma
9 Arasınav
10 Zeka sorularını çözmek için genel bir plan yapmayı öğrenme ve uygulama
11 Zeka sorularını çözmek için genel bir plan yapmayı öğrenme ve uygulama
12 Yeni zeka soruları oluşturma ve çözme
13 Yeni zeka soruları oluşturma ve çözme
14 Yeni zeka soruları oluşturma ve çözme
Kaynaklar
Ders Notu Souviney, R.J. (1994) Learning to Teach Mathematics, Maxwell Macmillan Int. New York, USA.
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. X
2 Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. X
3 Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. X
4 Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. X
5 Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. X
6 Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. X
7 Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. X
8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. X
9 Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. X
10 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. X
11 Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. X
12 Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. X
13 Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. X
14 Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. X
15 Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 123
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,92
Dersin AKTS Kredisi 5