Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Genel Fizik II FBE 102 2 5 + 2 6 8
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MUSTAFA YILMAZLAR
Dersi Verenler Prof.Dr. MUSTAFA YILMAZLAR,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. M. Emin MISIR

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Fiziksel olayların anlama. Temel fizik kavramları ve temel fizik yasalarının öğrenilmesi.
Elektrik ve manyetizma bilgileri ve yasalarının öğrenilmesi. Fiziksel olayları laboratuarda deney olarak düşünme. Bir deney planlayıp yapabilme. Deneyleri analiz etme.

Dersin İçeriği

Elektriksel kuvvetler ve Coulomb Kanunu, Elektrik Potansiyeli , Elektrik Alanlar. Sığa ve Dielektrik. Akım ve Direnç. Doğru Akım Devreleri. Manyetik Alanlar; Elektromanyetik İndüksiyon, Lenz Kanunu , Öz indiksiyon . Faraday Kanunu. Alternatif Akım Devreleri. Elektrostatik, Elektrik ve manyetizma ile ilgili deneyler.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Elektrostatiğin gelişimini tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
2 Elektrik yükü ve özelliklerini tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
3 Elektriksel kuvveti ile kütle çekim kuvvetini yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
4 Elektrik akımı, Ohm kanunu ve dirençleri yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
5 Basit elektrik devrelerini analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
6 Elektrik ve manyetizma konularını analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
7 Elektrik ve manyetizma yasaları ile ilgili temel kavramları öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
8 Elektrik deneyleri için laboratuar aletlerini kullanmasını öğrenir Anlatım, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders hakkında genel bilgiler ve giriş. Dönem deneyler hakkında bilgi verilmesi
2 Elektrik Yükleri. Bu derste kullanılacak cihazların tanıtılması ve dikkat edilecek hususlar. Grupların oluşturulması [3] Syf. 167-169, [4]
3 Elektroskop, Elektrostatik [3] Syf. 172-176, [4]
4 Coulomb Kanunu, Elektrostatik [3] Syf. 177-179, [4]
5 Potansiyel, Piller, Direnç Okuma [3] Syf. 205-206, [4]
6 Sığa ve Kondansatörler, Direnç Okuma [3] Syf. 193-203, [4]
7 Elektrik Akımı, Dirençler, Elektroskop [3] Syf. 206-216, [4]
8 Elektrik devreleri, Elektroskop [3] Syf. 219-223, [4]
9 Vize
10 Kirchoff yasaları, Özdirenç tayini [3] Syf. 225-230, [4]
11 Manyetik Alanlar, Özdirenç tayini [3] Syf. 235-247, [4]
12 Faraday Kanunu, Elektrik devreleri [3] Syf. 250-251, [4]
13 Alternatif Devreler, Elektrik devreleri [3] Syf. 251-252, [4]
14 Transformatörler, telafi [3] Syf. 253-255
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] Fizik ilkeleri 2; Frederick Bueche, David A. Jerde; Çeviri, Çeviri Editörü: Prof. Dr.
Kemal Çolakoglu (Palme Yayıncılık)
[2] Fen ve Mühendislik için fizik-2; Raymond A. Serway, Robert J. Beichner; Çeviri,
Çeviri Editörü: Prof. Dr. Kemal Çolakoglu (Palme Yayıncılık)
[3] Genel Fizik Editör Metin Orbay- Feda Öner Pegema yayıncılık
[4] Deney föyü

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar X
2 Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. X
3 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. X
4 Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. X
5 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir.
6 Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular.
7 Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. X
8 Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. X
9 Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur.
10 Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular
11 Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. X
12 Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir.
13 Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir
14 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
15 Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Laboratuvar) 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 1 2 2
Ödev 7 2 14
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 200
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 8
Dersin AKTS Kredisi 8