Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitim Psikolojisi EBB 102 2 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALİ HAYDAR ŞAR
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. BASRİ ÖZÇELİK,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör.Eda Biçener

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı öğrenmenin doğasını, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, öğrenme teorilerini ve öğrenme psikolojisini, çocukluk süresince meydana gelen fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimi kavratmaktır.

Dersin İçeriği

(YÖK Kur tanımı alınmıştır.) Sosyal Psikolojinin Tanımlanması, Sosyal, Psikolojinin Tarihsel Gelişimi, Sosyalleşme Ve Eğitim, Sosyal Psikoloji Metot Ve Teknikleri, Sosyal Algı, Yükleme Teorisi ve Çocuk Ve Ergenlerin Psikolojisi, Çocukların Ve Ergenlerin Fiziksel Ve Sosyal Gelişimi, Farklı Aile İçi İletişim Çeşitleri, Kişiliğin Gelişimi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Gelişimin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar. Anlatım, Sınav ,
2 Kişilik gelişimini cinsel kimlik ve psikososyal gelişim dönemlerine göre açıklar Anlatım, Sınav ,
3 Çocukların fiziksel ve psikomotor gelişimlerini açıklar. Anlatım, Sınav ,
4 Zihinsel gelişim süreçlerini açıklar Anlatım, Sınav ,
5 Öğrenme psikolojisini tanımlar. Anlatım, Sınav ,
6 Öğrenmenin biyolojik temellerini açıklar. Anlatım, Sınav ,
7 Öğrenmeye etki eden faktörleri açıklar Tartışma, Anlatım, Sınav ,
8 Öğrenmede davranışsal ve Bilişsel yaklaşımları sınıflar Anlatım, Sınav ,
9 Kuramlara göre nasıl öğrendiğimizi analiz eder Tartışma, Anlatım, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Psikoloji Kavramının Temeli Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
2 Çocuk ve Ergenlerin Psikolojisi Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
3 Çocukların ve Ergenlerin Fiziksel Ve Sosyal Gelişimi Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
4 Çocukların ve Ergenlerin Sosyal-Duygusal Gelişimi Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
5 Çocukların ve Ergenlerin Bilişsel Gelişimi Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
6 Kişiliğin Gelişimi Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
7 Ara sınav
8 Öğrenme Nedir? Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
9 Öğrenme Psikolojisi Kavramı Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
10 Öğrenme Teorileri Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
11 Öğrenmenin Biyolojik Temelleri Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
12 Öğrenme Etkenleri Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
13 Öğrenmede Davranışsal Yaklaşımlar Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
14 Sosyal Öğrenme Teorileri Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
Kaynaklar
Ders Notu

Cüceloğlu, D; İnsan ve Davranışı; İst, Remzi Kitabevi,1996
Yıldırım,R;Öğrenmeyi Öğrenmek; İst, Sistem yy, 2001
Editör Binnur, Yeşilyaprak ,Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Ankara Pegem yayıncılık, Mart 2005
Yeşilyaprak, B.,Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, PegemA Yayıncılık, Ankara, 2003.
Selçuk, Z.,Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2000.
Özyurt, S.ve Girgin, N.,Gelişim Süreçleri, Değişim Yayınları, Adapazarı, 2000.

Ders Kaynakları

Alim KAYA, Eğitim Psikolojisi

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar
2 Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur.
3 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. X
4 Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. X
5 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. X
6 Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. X
7 Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. X
8 Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. X
9 Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur. X
10 Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular X
11 Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. X
12 Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. X
13 Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir X
14 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. X
15 Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 2 4
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5