Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı ENF 202 4 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi TUĞRUL TAŞCI, Dr.Öğr.Üyesi ALPASLAN KİBAR, Öğr.Gör. HAKAN YALÇINER, Öğr.Gör. SAMİ ADALI, Doç.Dr. LEVENT ÇALLI, Öğr.Gör. AYDIN KİPER, Prof.Dr. NUMAN ÇELEBİ, Dr.Öğr.Üyesi CAN YÜZKOLLAR, Doç.Dr. ONUR İŞBULAN, Dr.Öğr.Üyesi FATİH ÇALLI, Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK, Dr.Öğr.Üyesi BARAN KAYNAK,
Dersin Yardımcıları Yrd.Doç.Dr. Fatih Çallı, Yrd.Doç..Dr. Zekeriya Parlak, Öğr.Gör. Nevzat Taşbaşı, Öğr.Gör. Mustafa Yılmaz, Arş.Gör. Dr. İhsan Hakan Selvi, Arş.Gör.Dr. Halil İbrahim Cebeci
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bilgisayar sistemleri, İnternet ve yaygın kullanılan servisler hakkında temel bilgiler verilerek işletim sistemi (Windows 7) ve ofis uygulama programlarının (MS Word, Excel, PowerPoint, Access) temel seviyede kullanım becerilerini vermektir.
Dersin İçeriği Bilgisayar Temel Kavramları, İnternet ve Servisleri, Windows 7, MS Word, MS Excel, MS Powerpoint, MS Access kullanımı
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilgisayar sistemine ait temel kavramları bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
2 Windows İşletim sistemini kullanabilir ve ayarlarında değişiklik yapabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
3 İnternet hizmetini tanır, interneti kullanarak araştırma yapabilir, yaygın internet servislerini kullanabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
4 MS Powerpoint programında sunu dosyası oluşturabilir, slayt ekleyebilir, silebilir. Slayt düzenini seçebilir, slaytlara metin, tablo, grafik, resim ve küçük resimler ekleyebilir. Slayt geçişi yapabilir ve animasyon uygulayabilir. Belgeyi yazdırabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Sözlü Sınav,
5 MS Word programında belge oluşturabilir, kaydedebilir. Sayfa ayarlamalarını yapıp bu sayfaya metin girişi yapabilir, değiştirebilir. Metin biçimlendirmeleri yapabilir, Tablo, Resim ve Grafikler ekleyebilir, düzenleyebilir. Belgeyi yazdırabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Sözlü Sınav,
6 MS Excel uygulamasını kullanarak çalışma kitabı oluşturabilir, hücrelere veri girişi yapabilir, formül ekleyebilir, verilerin grafiklerini oluşturabilir ve program ve çalışma kitaplarının özelliklerini değiştirebilir ve belgeyi yazdırabilir Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Sözlü Sınav,
7 Temel veritabanı işlemlerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Genel Kavramlar
2 İşletim Sistemi ve Dosya Yönetimi
3 Bilgi ve İletişim
4 Google Servisleri (Mail, Takvim, Doküman, Günlük)
5 MS POWERPOINT - Temel Ayarlar, Sunum Oluşturma, Metin, Görüntüler ve Tablo
6 MS POWERPOINT - Grafik ve Çizim Nesneleri, Ekran Gösterisi Efektleri, Slayt Gösterisi ve Çıktı Hazırlama
7 MS WORD - Kelime İşlemciye İlk Adımlar ve Temel İşlemler
8 MS WORD - Biçimlendirme (Metin, Paragraf, Belge)
9 MS WORD - Nesneler (Tablo, Resim. Görüntü, Grafik) ve Yazdırma
10 Yıliçi Sınavı
11 MS EXCEL - Giriş, Hücreler ve Çalışma Sayfaları
12 MS EXCEL - Biçimlendirme, Formüller ve İşlevler
13 MS EXCEL - Grafikler, Sayfa Yapısı ve Çıktıların Hazırlanması
14 MS ACCESS - Veri Tabanı Yönetim Sistemlerine Giriş ve Tablo İşlemleri
Kaynaklar
Ders Notu http://www.enfo.sakarya.edu.tr, Sakarya Üniversitesi Ortak Bilgisayar Dersleri Koordinatörlük Ders Notları
Ders Kaynakları Microsoft Yayınları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar
2 Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur.
3 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar.
4 Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır.
5 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir.
6 Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular.
7 Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir.
8 Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
9 Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur.
10 Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular
11 Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler.
12 Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir.
13 Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir
14 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
15 Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 55
1. Kısa Sınav 22
2. Kısa Sınav 23
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 3 5 15
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 111
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,44
Dersin AKTS Kredisi 4