Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Projesi I (Endüstriyel Seramik) | SRM 405 | 7 | 0 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HAYRETTİN CAVİT ÜNAL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. HAYRETTİN CAVİT ÜNAL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Seramik-Porselen mutfak eşyasında üretim tekniklerinin yapım aşamasının araştırılması özgün tasarım çalışması ve uygulmasının yapılması amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Proje çalışması yapılacak araştırmanın konsept belirlemesi. Konu ile ilgili yazılı ve görsel kaynak araştırmaları. Eskiz ve teknik çizimlerin çözümlenmesi. Uygulama kontol çizelgesinin hazırlanması, referans denemelerin yapılması, dönemlik dersin içeriğini oluşturur. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Proje dersinde uygulaması yapılacak özgün yemek takımı tasarlamak. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Benzetim, | Sınav , |
2 | Tasarım ilkelerini inceler ve rotasyon ürünlerin teknik resmini çizmek. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Ödev, |
3 | Rotasyon üretimde küçülme hesaplarını yapmak. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Tasarlanan yemek takımının en az dört modelini yapmak. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Proje / Tasarım, |
5 | Yapmış olduğu modellerin kalıplarını hazırlamak. | Anlatım, Problem Çözme, | Proje / Tasarım, |
6 | Kalıplardan yarı mamul alır ve pişirerek ürün elde etmek. | Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin incelenmesi, uygulama konularının belirlenmesi.(Yemek takımı- Çay takımı) | |
2 | Her öğrenci yapacağı tasarım doğrultusunda proses sürecini belirler. | |
3 | Projede kullanacağı hammaddelerin yazılı ve görsel araştırmasını yapar. Bu doğrultuda eskiz çalışması yapar. | |
4 | Proje konusunu tam olarak belirler. | |
5 | Eskiz çalışmaları değerlendirilir. | |
6 | Proje taslak planı oluşturulur. Bu plan doğrultusunda dosya ve uygulama süreçleri belirlenir. | |
7 | Kullanılacak hammaddeler seçilir. | |
8 | Hammaddelerin temini sağlanır. | |
9 | Proje çalışması ve uygulamalar kontrol edilir. | |
10 | Değerlendirme yapılır. | |
11 | Projenin deneme şekillendirilmesi yapılır. | |
12 | Şekillendirme çalışmasına devam edilir. | |
13 | Oluşabilecek sorunlar çözümlenmiş olur. | |
14 | Dosya ve çalışmaların değerlendirmesi yapılır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | TANIŞAN H.Hüseyin - Doç.Dr. METE Zeliha, Seramik Teknolojisi ve Uygulaması, Cilt 1, İzmir, 1986 ARCASOY Ateş, Seramik Teknolojisi, Marmara Üniversitesi, İstanbul GENÇ Soner, Artistik Seramik Sırları, İstanbul, 2013 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 20 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 3 | 36 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |