Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bölüm Seçmeli II (Dijital Ortamda Artistik Görselleştirme II ) | SRM 416 | 8 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. MURAT ERTÜRK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. VELİ TUTAŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, piksel tabanlı program kullanarak tasarımlarını yapabilmelerini sağlamak. Seramik karo, bordür ve dekor sektöründe tasarımcı olarak çalışabilecekleri düzeyde piksel tabanlı program öğretmek. |
Dersin İçeriği | Fotoğraflar düzenlemek, rötuşlamak ve kolaj yapmak. piksel tabanlı program kullanılarak seramik karo, bordür ve dekor tasarımı yapmak. Broşür, afiş, katalog vs. grafikler oluşturmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | piksel tabanlı program menülerini kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Ödev, |
2 | piksel tabanlı program araçlarını kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
3 | Fotoğrafları rötuşlar ve düzenlemeler yapar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Birden fazla resmi kontrol eder ve düzenler. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Kanallar ve katmanlarla çalışma gerçekleştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav , |
6 | Seramik karo, bordür, dekor tasarımları yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
7 | Metinler oluşturur. Renk biçimlerini öğrenir. Tasarımları baskıya hazırlar. | Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Rol Oynama, | Sınav , Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Piksel tabanlı programın kullanım alanlarının anlatımı | |
2 | Katmanlar ve kanallar arasındaki farkların anlatımı. | |
3 | Resimde renk biçimleri ve ayarları. | |
4 | Kanalların çalışma mantığının anlatımı. Temel renk ayrımı çalışması | |
5 | Kanallar ile tek renk baskı çalışması. | |
6 | I Kısa sınav | |
7 | Kanallar ile çok renkli baskı çalışması. | |
8 | Tram, tram türleri ve tram ayarlarının anlatımı. | |
9 | II Kısa sınav | |
10 | ahşap, mermer, taş vb fonlarda renk ayrımı yaparak seramik karoya uygun fon görüntülerinin elde edilmesi | |
11 | Bordür ve dekor çalışması ve renk ayrımı. | |
12 | Ara sınav | |
13 | Bordür ve dekor çalışması ve renk ayrımına devam edilmesi | |
14 | Örnek seramik karo, bordür, dekor tasarımları yapmak ve baskıya hazır hale getirmek. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Herkes için Adobe Photoshop kurs kitabı Çeviren:Ayşe D. Tüzel alfa yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |