Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sır ve Pişirim Uygulamaları I | SER 323 | 5 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi PINAR GÜZELGÜN HANGÜN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. MUSTAFA ERDEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Seramik şekillendirme aşamasında kullanılan çamurların hesaplanması, hazırlanması ve uygulanması öğretilmektedir. |
Dersin İçeriği | Seramik hammaddelerin formülleri, yapısı, özellikleri ve mol ağırlıkları.Çamur çeşitlerinin sınıflandırılması.Kimyasal analiz. Kimyasal analizden rasyonel analize geçiş.Rasyonel analizden çamur reçetesinin hesaplanması. Rasyonel analizden hammaddenin kimyasal formülünün ve formül ağırlığının bulunması. Su ve elektrolit oranı hesabı. Seramik çamurlarına yapılan testler bu dersin temel içeriğini oluşturmaktadır.Uygulama için bir çamur çeşidinin belirlenmesi. Belirlenen çamur çeşidi üzerinde teorik araştırmaların yapılması. Teorik araştırmaların neticesinde hazırlanacak çamur için kullanılacak hammaddelerin %’de oranlarının belirlenmesi. 2000 gr. Üzerinden çamur reçetelerinin hesaplanması. Çamur reçetelerinin hesaplanması. Hazırlanan çamurlara çeşitli test ve deneylerin yapılması. Yapılan çalışmaların rapor haline getirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Seramik Endüstrisinde kullanılan tüm çamur çeşitlerini ve özelliklerini tanımlar. | Anlatım, | Sınav , |
2 | Seramik çamuru hazırlama aşamasında kullanılan tüm matematiksel işlemleri çözer. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
3 | Seramik hammaddelerinin özellikleri doğrultusunda nitelikli bir çamur reçetesi oluşturur. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
4 | Hazırlanan reçeteler doğrultusunda deneysel çalışma sürecini yönetir.. | Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Ödev, |
5 | Deneysel çalışmalarda ortaya çıkan analizleri değerlendirerek sorunları saptar ve alternatif çözümler üretir. | Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
6 | Seramik çamurlarının kimyasal özelliklerini kullanıp, farklı yapılarda deneyler yapar. | Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, |
7 | Tüm deneyleri farklı çamur çeşitleri üzerinde uygular ve sonuçlarını yorumlar. | Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, | Sınav , Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seramik hammaddelerin formülleri, yapısı, özellikleri ve mol ağırlıkları. Kimyasal Analiz. | |
2 | Kimyasal analizden rasyonel analize geçiş. Rasyonel analizden çamur reçetesinin hesaplanması. | |
3 | Su ve elektrolit oranı hesabı. Seramik çamurlarına yapılan testler. | |
4 | Çamur çeşitlerinin sınıflandırılması. | |
5 | Çamur hazırlama aşamalarının teorik olarak anlatılması. (1. Kısa Sınav) | |
6 | Uygulama aşaması için, bir çamur çeşidinin belirlenmesi. Belirlenen çamur çeşidi üzerinde teorik araştırmaların yapılması. | |
7 | Teorik araştırmalar neticesinde, hazırlanacak çamur için kullanılacak hammaddelerin %’de oranlarının belirlenmesi. | |
8 | 2000 gr. Üzerinden çamur reçetelerin hesaplanması. (2.Kısa Sınav) | |
9 | Hazırlanan reçeteler doğrultusunda çamur hazırlama aşamasının başlaması. | |
10 | Çamur hazırlama aşaması. | |
11 | Çamur hazırlama aşaması. | |
12 | Hazırlanan çamurların şekillendirilmesi ve pişirilmesi. (Vize) | |
13 | Hazırlanan çamurlara çeşitli test ve deneylerin yapılması. | |
14 | Hazırlanan çamurlara çeşitli test ve deneylerin yapılması. (Ödev Teslimi) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | TANIŞAN H.Hüseyin - Doç.Dr. METE Zeliha, Seramik Teknolojisi ve Uygulaması, Cilt 1, İzmir, 1986 ARCASOY Ateş, Seramik Teknolojisi DOĞAN Şaduman, Açıklamalı Seramik Teknolojisi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |