Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seramik Şekillendirme Yöntemleri II | SRM 108 | 2 | 3 + 2 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYŞEGÜL ŞAHİN KORKMAZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. AYŞEGÜL ŞAHİN KORKMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Mesleki alt yapıyı kurmak, seramik tanım, tarihçe, önemini öğrenerek, günümüzdeki durumu, Türkiye'nin her bölgesinde yerel olarak yapılma nedenlerini, geçmişten günümüze yaygın olarak uygulanmasını, günümüzde teknolojik olanaklardan yararlanarak uygulamada oluşan farklılıkları, gelişimleri, yardımcı malzeme olarak kullanılan hammaddeleri, makine, araç ve gereçleri, yapım ve bezeme tekniklerinden örnekleri, kullanım alanlarını, sektör içinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerini ve çömlekçi tornasında şekillendirme prensiplerini öğrenmek.
|
Dersin İçeriği | Dersin içeriği temel şekillendirme tekniklerinin bilgi ve beceri olarak aktarılması ve bu tekniklerde ustalaşmayı sağlayacak uygulama konularından oluşmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Verilen proje doğrultusunda araştırma yapar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
2 | Tasarlanan projenin uygulamasında kullanılacak teknik ve yöntemlere karar verip uyarlar. | Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Ödev, |
3 | Malzemeyi ürün halinde kullanır. | Problem Çözme, | Sözlü Sınav, |
4 | Dersin içeriği temel şekillendirme tekniklerinin bilgi ve beceri olarak çözümler. | Problem Çözme, | Sözlü Sınav, |
5 | Çözümlenen sorunu örnekler. | Problem Çözme, | Sözlü Sınav, |
6 | Bu tekniklerde ustalaşmayı sağlayacak uygulama konularını yorumlar. | Problem Çözme, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tornada yapılabilecek tasarımlar hakkında bilgilendirme, bu konuda daha önce hazırlanan proje ve çalışmalar incelenir. | |
2 | Yapılacak tasarımlar için gerekli kaynak araştırması yapılır. | |
3 | Fonksiyonel ve artistik tarzda tasarım çalışmalarının yapılacağı projeler belirlenir. | |
4 | Hazırlanan tasarımların değerlendirilerek gerekli altyapı oluşturulur. | |
5 | Tasarımlara uygun birimler tornada oluşturulur. | |
6 | Montajda kullanılacak ara malzemeler tornada oluşturulur. | |
7 | Elde edilen parçaların ekleme ve montajının nasıl gerçekleşeceği gösterilir. (Vize sınavı) | |
8 | Hatalı ve yanlış tasarımların kontrol edilir gerekirse yeniden üretilir. | |
9 | ornada, dip alma ve düzeltme çalışmaları yapılır. | |
10 | Düzeltme ve rötuş işlemleri yapılır | |
11 | Yapılan çalışmaların kurumasının nasıl olacağı anlatılır. | |
12 | Fırın yerleştirme işlemi yapılır. | |
13 | Pişirim gerçekleştirilir. | |
14 | Proje sunumu ve dönem sonu değerlendirmesi yapılır. (Final sınavı) Sırlama ve sır pişirimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Anadoluda Yaşamakta Olan İlkel Çömlekçilik Güngör GÜNER |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |