Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seramik Şekillendirme Yöntemleri I | SRM 103 | 1 | 3 + 2 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYŞEGÜL ŞAHİN KORKMAZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. INESE KRIZANOVSKA, Öğr.Gör. AYŞEGÜL ŞAHİN KORKMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Seramik tornasının tanım, tarihçe, önemini öğrenerek, günümüzdeki durumu, Türkiye'nin her bölgesinde yerel olarak yapılma nedenlerini, geçmişten günümüze yaygın olarak uygulanmasını, günümüzde teknolojik olanaklardan yararlanarak uygulamada oluşan farklılıkları, gelişimleri, yardımcı malzeme olarak kullanılan hammaddeleri, makine, araç ve gereçleri, yapım ve bezeme tekniklerinden örnekleri, kullanım alanlarını, sektör içinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerini ve çömlekçi tornasında şekillendirme prensiplerini öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Definition of Ceramic lathe, history, learning the importance of current condition, locally-made causes in every region of Turkey, from past to present to widely applied today, taking advantage of technological opportunities in practice occurring differences, development, auxiliary raw materials are used as materials, machinery, tools and equipment, examples of construction and decoration techniques, application areas, problems encountered in the sector and solution proposals, and learn the principles of shaping on the potter's lathe. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Seramik şekillendirmede kullanılan alet ve makineleri tanır. | Anlatım, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
2 | Seramik şekillendirmede kullanılan alet ve makineleri kullanabilmeyi gösterir. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Ödev, |
3 | Serbest Seramik şekillendirme tekniklerini öğrenir ve uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
4 | Temel şekillendirme tekniklerini bilgi ve beceri olarak çözümler. | Problem Çözme, | Sözlü Sınav, |
5 | Öğrenilen teknikleri üç boyutlu forma dönüştürür. | Problem Çözme, | Sözlü Sınav, |
6 | Gerçekleştirdiği seramik formlara uygun artistik sırlama yöntemlerini uygular. | Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seramik tornasının tanıtılması ve çalışma prensipleri öğrenilir. | |
2 | Torna çamurunun yapısı ve özellikleri öğrenilir. | |
3 | Çamur hazırlama, yoğurma, havasını alma öğrenilir. | |
4 | Tornada merkeze getirmeye pratiği öğrenilir. | |
5 | Tornada, belirli miktardaki çamur ile aynı büyüklük ve kalınlıkta obje çekmek öğrenilir. | |
6 | Tornada, çamuru yükseltme, genişletme ve daraltma pratiği öğrenilir. | |
7 | Silindir ve kupa formlarını şekillendirme öğrenilir. (Vize sınavı) | |
8 | Çanak formu şekillendirme öğrenilir. | Learn to form the dish form. |
9 | Tabak formu şekillendirme öğrenilir. | |
10 | Vazo formu şekillendirme öğrenilir. | |
11 | Dip alma yöntemi öğrenilir. | |
12 | Geleneksel yöntemlerle kulp çekme yöntemini öğrenilir. | |
13 | Fırın yerleştirme ve pişirme öğrenilir. | |
14 | Ortaya çıkan çalışmalar üzerine tartışma ve yorumlama yapılır. (Final Sınavı) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Cooper, Emmanuel; Seramik ve Çömlekçilik, Çev. Dr. Ömür Bakırer, Remzi Kitapevi, 1978 Güner, Güngör; Anadolu’da Yaşamakta Olan İlkel Çömlekçilik, Ak Yayınları, 1988 Sayar, İsmail; Seramik- Tarihçe- Teknoloji- Uygulama, Gazi Kitapevi, 2017 CHAVARRIA,Joaquim; The Big Book Of Ceramics, Watson-Guptill Publications New York,1994 CLARK, Kenneth;The Potters Manual: Complete, Practical Essential Reference for All Potters, 1991
PETERSON, Susan; Contemporary Ceramics,Watson-Guptill Publications New York |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |