Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özgün Baskı II (Gravür) | RSM 210 | 4 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | UĞUR ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÜLAY İNCE, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Gravür sanatı disiplini geleneksel ve temel öğretileri bugünkü koşullar altında; teknik, yöntem, kavram, deney, estetik form ve anlayışları öğrenciye kazandırmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Gravür sanatının Türkiyedeki konumu ve seçilmiş eserlerden sunum.Nesnel gerçekliğin sanatsal tasarıma dönüştürülmesinde form,ışık,renk, değer ilişkisi ile eskiz çalışması.eskiz üzerindeki renk yüzey kalıplarının hazırlanması,asitle yedirme,prova baskı ve çok renkli numaralandırma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gravür tekniğini ,malzemelerini tanır | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınav, |
2 | Ünlü Sanatçıların çalışmalarını inceleyerek, karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Gravüre uygun taslaklar hazırlar | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Proje / Tasarım, |
4 | Kişisel yada grup halinde projeler geliştirir | Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
5 | Sanatsal problematikleri değerlendirebilir ve artistik bir tavır gerçekleştirir | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
6 | Günümüz gravür çalışmalarını eleştirir | Tartışma, Problem Çözme, | Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gravürün Türkiyedeki konumu gravür baskı sanatı örneklerinden gerçekleştirilen sunum | |
2 | Nesnel gerçekliğin tasarıma dönüştürülmesinde form,ışık,renk,değer ilişkilerinin irdelenmesiyle kişisel yoruma dayalı çok renkli eskiz hazırlanması | |
3 | Eskiz hazırlığına devam | |
4 | Eskiz üzerindeki renk yüzeyleri kalıplarının hazırlanması | |
5 | Eskiz üzerindeki renk yüzeyleri kalıplarının hazırlanması | |
6 | Çok renkli baskı aşaması | |
7 | Çok renkli baskı aşaması | |
8 | Nesnel veya soyut kompozisyon çalışması | |
9 | Nesnel veya soyut kompozisyon çalışması | |
10 | Eskiz üzerindeki renk yüzeyleri kalıplarının hazırlanması | |
11 | Eskiz üzerindeki renk yüzeyleri kalıplarının hazırlanması | |
12 | Çok renkli baskı aşaması | |
13 | Çok renkli baskı aşaması | |
14 | Baskıların numaralandırılması imza ve değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ATAR ,-Cantürk,F.,KINIKLI,O.;Sanat ve iş Teknolojisi,Esk.A:Ö:F: Yay., 1993; ASLIER,M. ETİ,E., ve IŞINGÖR,M. TSE Resim Tek. Ank. MÜ.G.S.F. yay.,1983; ASLIER,Mustafa,Grafik Sanatlar,Tarih ve Yorumlar,İst.,MÜ.G.S.F. yay.,1983; A.Ö.F. Yay.,1993 Grafik des Deutschen Expressionismus, Publica,Stuttgart,1986. Kütüphane |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |