Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mekansal Pratikler II | MIM 210 | 4 | 3 + 1 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SÜHEYLA BÜYÜKŞAHİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HATİCE SENEM DOYDUK, Arş.Gör.Dr. EMRE DEMİRTAŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mekanın toplumsal pratiklerle şekillendiği ve bu pratikler neticesinde farklılaşarak üretildiği süreçler hakkında genel bir teorik okuma yapılması amaçlanmaktadır. Mekandaki güç ilişkileri ve değişimleri, sosyo-mekansal ağlar bağlamında yürütülecek araştırmalar ile tartışılacaktır. |
Dersin İçeriği | Eleştirel mekân kuramlarının tartışmaları ve bu tartışmalar ışığında özgül bir kent ya da mimari mekânın okuması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Etkin okuma, yazma, dinleme ve konuşabilme becerisi | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Açık ve net soru geliştirme, soyut düşünceleri düşünceyi ifade için kullanma, karşıt görüşleri değerlendirebilme becerisi | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Farklı kültürleri karakterize eden gereksinim istek, davranış kalıpları, sosyal ve mekansal örüntülerin farklılığının anlama | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimin anlama | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Yaşanılan yapılı çevrenin, sosyo-mekansal ilişkiler ağı bağlamında okunabilmesi | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Hakkında Genel Bilgilendirme | |
2 | Mekansal Ayrışma | sunum |
3 | Okuma+tartışma | sunum |
4 | Okuma+tartışma | sunum |
5 | Okuma+tartışma | sunum |
6 | Okuma+tartışma | sunum |
7 | Okuma+tartışma | sunum |
8 | Okuma+tartışma | sunum |
9 | Okuma+tartışma | sunum |
10 | Toplu Tartışma | |
11 | Öğrenci Sunumları | sunum |
12 | Öğrenci Sunumları | sunum |
13 | Öğrenci Sunumları | sunum |
14 | Öğrenci Sunumları | sunum |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yok |
Ders Kaynakları | Bauman, Z. (2003). Modernlik ve Müphemlik, Ayrıntı Yayınları, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 40 |
1. Ödev | 30 |
2. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |