Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uygulama Atölyesi II (Web Atölyesi II) GIT 440 8 2 + 4 4 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SEMİH ODUNCU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Her türden dijital içerik üretimini multimedya yaklaşımı çerçevesinde web üzerinde tasarlamak ve internet altyapısını kullanarak çeşitli düzeylerde yeni medya uygulamaları ortaya çıkarmak.

Dersin İçeriği

Her türden dijital içerik üretimini multimedya yaklaşımı çerçevesinde web üzerinde tasarlamak ve internet altyapısını kullanarak çeşitli düzeylerde yeni medya uygulamaları ortaya çıkarmak.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Medya-izleyici denkleminin weble birlikte geçirdiği dönüşümü yeniden değerlendirir. Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
2 İnternet içeriğinin oluşturulması sürecinde kullanıcının rolü üzerine öneriler sunar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Sınav , Sözlü Sınav, Proje / Tasarım,
3 Etkileşim kavramının kullanım ve uygulama biçimlerini deneyimler. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
4 Multimedya içerik tasarımının unsurlarını kavrar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
5 Yeni medya içeriğinin sunumuna ilişkin farklı fikirler geliştirir. Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
6 Offline web ya da mobil uygulamarı tasarlar Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Etkileşimli medya konusunda genel tartışma ve multimdya kavramının hatırlanması.
2 Çeşitli etkileşimli medya platformlarının, içerik, tasarım ve etkileşim unsurları ile sunum özellikleri temelinde irdelemesi.
3 Atölye öğrencilerinin tasarlayacakları etkileşimli platformlar üzerine tartışma; Olanaklar, sınırlar...
4 Atölye öğrencilerinin sunacağı proje önerilerinin değerlendirilmesi.
5 Projelerin içerik tasarımlarının ana hatlarıyla kurulması.
6 Projelerin içerik tasarımlarının kategorik olarak kurulması.
7 Projelerin içerik tasarımlarının yerleşim düzeninin kurulması.
8 Proje içeriğinin web sayfası düzeneği içinde organizasyonun tamamlanması.
9 Önceden hazırlanan içerik kurgusu zemininde platformun ana sayfasının tasarlanması.
10 Önceden hazırlanan içerik kurgusu zemininde platformun projede öngörülen ikinci sayfasının tasarlanması.
11 Önceden hazırlanan içerik kurgusu zemininde platformun projede öngörülen üçüncü sayfasının tasarlanması.
12 Değerlendirme ve revizyonlar
13 Değerlendirme ve revizyonlar
14 Proje teslimi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Customer-Centered Design: A New Approach to Web Usability
By Kreta Chandler, Karen Hyatt
 Advances in Universal Web Design and Evaluation: Research, Trends and Opportunities [Download: PDF] [Digital]
Towards a democratization of media: Considering weblogs as alternative and citizens? media. McGinley, Jennifer A. (M.A., 2005)
The Web Content Style Guide: The Essential Reference for Online Writers, Editors and Managers
Gerry McGovern(Author), Rob Norton (Author), Catherine O´Dowd (Author)

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 20
1. Ödev 20
1. Proje / Tasarım 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
2. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 1 3 3
Ödev 1 25 25
Proje / Tasarım 1 50 50
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 244
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 9,76
Dersin AKTS Kredisi 10