Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Proje Tasarımı I (Fotoğraf Atölyesi I) | GIT 305 | 5 | 3 + 2 | 4 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | MERVE BOZKURT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SUZAN ORHAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tasarım öğrencisine, seçimini yaptığı bir temayı belirli bir fotoğraf tekniği veya stilini kullanarak ifade edebilme yetisini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Fotoğrafik görüntüleme aracının iletişim, belgesel ve tanıtım amaçlı kullanımına yönelik atölye çalışması yapmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Belirli bir tema hakkında fotoğraf projesi yapmak için gerekli ön araştırmaları yapar. | Beyin Fırtınası, | Proje / Tasarım, |
2 | Çalışacağı konu ile ilgili örnek çalışmaları inceleyerek deneyimlerden yararlanmayı bilir. | Örnek Olay, | Proje / Tasarım, |
3 | Stüdyo içi ve stüdyo dışı çekimlerde kullanacağı tekniği bilinçli seçer. | Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , | Performans Görevi, |
4 | Çalışacağı konuyu zaman-mekan açısından sınırlandırır ve daha verimli olur. | Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
5 | Seçtiği konunun diğer disiplinlerdeki ele aılnışını inceleyerek üretim sürecini zenginleştirir. | Benzetim, Örnek Olay, | Performans Görevi, |
6 | Fotoğraf projesini, afişi, katalogu ve broşürü de tasarlayarak bitirir ve sergilenecek hale getirir. | Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
7 | Gerçek veya kurgu bir temayı fotoğraf aracını kullanarak görsel olarak projelendirebilir ve sunabilir. | Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fotoğraf projesi yapımı ve aşamalarıyla ilgili genel bilgilendirme. | |
2 | Fotoğraf projesi alanı ve tema seçimi (belgesel, reklam, moda, deneysel vb. gibi alanlardan) | |
3 | Proje konularına göre teknik ekipmanların tespit edilmesi | |
4 | Seçilen proje konusu hakkında teorik araştırma yapılması ve önemli uygulayıcılarından örnekler incelenmesi | |
5 | Proje Çekimi | |
6 | Proje Çekimi | |
7 | Yapılan çekimlerin/işlerin değerlendirilmesi | |
8 | Proje Çekimi | |
9 | Proje Çekimi | |
10 | Proje Çekimi | |
11 | Proje metninin yazımı, sergi afişinin hazırlanması ve proje çekimi | |
12 | Çekimlerin/işlerin seçilmesi, ilk başta belirlenen proje hedeflerine uygunluğunun denetlenmesi. | |
13 | Çekimlerin dijital işlemden geçirilmesi, sunum seçimine göre sergileme adedi, boyut, çerçeve vb. gibi unsurların belirlenmesi | |
14 | Proje teslimi ve sergi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | -Levend Kılıç, Görüntü Estetiği, İstanbul 2003, İnkılap Kitabevi -Rudolf Arnheim, Görsel Düşünme, Çeviri: Rahmi Öğdül, İstanbul 2012, Metis Yayınları -Terry Barett, Fotoğrafı Eleştirmek (İmgeleri Anlamaya Giriş), Çeviri: Yeşim Harcanoğlu, İstanbul 2009, Hayalbaz Kitap -Özer Kanburoğlu, A´dan Z´ye Fotoğraf, İstanbul 2004, Say Yayınları -Mary Price, Fotoğraf (Çerçevedeki Gizem), Çeviri: Ayşenaz & Kubilay Koş, İstanbul 2004, Ayrıntı Yayınları |
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 25 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 25 |
1. Ödev | 25 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 8 | 128 |
Proje / Tasarım | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 228 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 9 |