Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Görsel İletişim Tarihi | GIT 203 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. MUHAMMET ENES ŞAHİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SUZAN ORHAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mağara resimlerinden web´e, insanın üretip kullandığı görsel iletişim yöntemlerini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Görsel iletişim stillerini tarihsel bakış açısıyla ele alıp, sosyo-ekonomik ve kültürel belirleyicilerin şekillendirdiği bu stilleri öğrenmek. Yanı sıra kültürel ve sanatsal hareketlerle birlikte görsel iletişim tasarımı ve tasarımcılarından örnekler inceleyip yarattığı etkileri tartışmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | ) Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlar. | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
2 | İletişim araçlarının iletişim amaçlı kullanımı yanı sıra sanat ortamına etkisini açıklar. | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
3 | Görsel iletişim tekniklerini yaratıcı tasarım sürecinde kullanır. | Alıştırma ve Uygulama, | Proje / Tasarım, |
4 | Görsel iletişimdeki değişim ve gelişimin, toplumsal, ekonomik ve politik belirleyenlerini saptar. | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
5 | Farklı zamanlardaki değişik temsil biçimlerini öğrenerek kendi özgün çalışmalarına uyarlar. | Alıştırma ve Uygulama, | Proje / Tasarım, |
6 | Sadece batı değil doğu kültüründeki görsel iletişim modellerini analiz eder. | Tartışma, | Sözlü Sınav, |
7 | Öğrendiklerini kendi özgün stilini yaratmada kullanır. | Gösteri, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mağara resimlerinden Mısır hiyerogliflerine iletişim modelleri. | |
2 | Alfabetik sistemin kuruluşu ve kullanım biçimleri. | |
3 | Elle yazımdan matbaaya kitabın gelişim seyri. | |
4 | Rönesans döneminde yazı, kitap, ansiklopedi ve imge tasarımı. | |
5 | Sanayi devrimi ve kitle iletişimi. | |
6 | Gazeteciliğin doğuşu ve yaygınlaşması. | |
7 | Fotoğrafın icadı ve kitle iletişim aracı olarak kullanımı. | |
8 | Modernleşme süreçleri ve sinemanın doğuşu. | |
9 | Osmanlı İmparatorluğunda iletişim, fotoğraf ve sinema. | |
10 | Avant-garde hareket, fotoğraf ve sinema. | |
11 | Bauhaus ve tasarım. | |
12 | Tüketim toplumunda basın yayın, reklam ve televizyon. | |
13 | Bilgi toplumu ve yeni medya. | |
14 | Yeni medya biçimleri. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | - The History of Visual Cummunication, http://www.citrinitas.com/history_of_viscom/ -Frederic Barbier, Catherine Bertho Lavenir, Diderot´dan İnternete Medya Tarihi, Çeviri: Kerem Eksen, 2001, İstanbul, Okuyanus -Ernst H. Gombrich, Sanat ve Yanılsama, Çeviri: Ahmet Cemal, 1992, İstanbul, Remzi Kitabevi -Modernizmin Serüveni, Derleyen: Enis Batur, 1999 İstanbul -John Berger, Görme Biçimleri, Çeviri: Yurdanur Salman, 1990 İstanbul, Metis Yayınları -Sedat Cereci, Mağaradan Ekrana Görüntünün Öyküsü, 2008, Nobel Yayınevi -Asa Briggs / Peter Burke, Medyanın Toplumsal Tarihi, Çeviri: Erkan Uzun, Ümit Hüsrev Yolsal, İstanbul 2011, Kırmızı Yayınları -Dilek Bektaş, Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi, YKY, 1992 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
1. Sözlü Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Sözlü Sınav | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |