Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Görsel İletişim Tarihi GIT 203 3 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. MUHAMMET ENES ŞAHİN
Dersi Verenler Doç.Dr. SUZAN ORHAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Mağara resimlerinden web´e, insanın üretip kullandığı görsel iletişim yöntemlerini öğretmek.
Dersin İçeriği Görsel iletişim stillerini tarihsel bakış açısıyla ele alıp, sosyo-ekonomik ve kültürel belirleyicilerin şekillendirdiği bu stilleri öğrenmek. Yanı sıra kültürel ve sanatsal hareketlerle birlikte görsel iletişim tasarımı ve tasarımcılarından örnekler inceleyip yarattığı etkileri tartışmak.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 ) Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlar. Anlatım, Sözlü Sınav,
2 İletişim araçlarının iletişim amaçlı kullanımı yanı sıra sanat ortamına etkisini açıklar. Anlatım, Sözlü Sınav,
3 Görsel iletişim tekniklerini yaratıcı tasarım sürecinde kullanır. Alıştırma ve Uygulama, Proje / Tasarım,
4 Görsel iletişimdeki değişim ve gelişimin, toplumsal, ekonomik ve politik belirleyenlerini saptar. Anlatım, Sözlü Sınav,
5 Farklı zamanlardaki değişik temsil biçimlerini öğrenerek kendi özgün çalışmalarına uyarlar. Alıştırma ve Uygulama, Proje / Tasarım,
6 Sadece batı değil doğu kültüründeki görsel iletişim modellerini analiz eder. Tartışma, Sözlü Sınav,
7 Öğrendiklerini kendi özgün stilini yaratmada kullanır. Gösteri, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Mağara resimlerinden Mısır hiyerogliflerine iletişim modelleri.
2 Alfabetik sistemin kuruluşu ve kullanım biçimleri.
3 Elle yazımdan matbaaya kitabın gelişim seyri.
4 Rönesans döneminde yazı, kitap, ansiklopedi ve imge tasarımı.
5 Sanayi devrimi ve kitle iletişimi.
6 Gazeteciliğin doğuşu ve yaygınlaşması.
7 Fotoğrafın icadı ve kitle iletişim aracı olarak kullanımı.
8 Modernleşme süreçleri ve sinemanın doğuşu.
9 Osmanlı İmparatorluğunda iletişim, fotoğraf ve sinema.
10 Avant-garde hareket, fotoğraf ve sinema.
11 Bauhaus ve tasarım.
12 Tüketim toplumunda basın yayın, reklam ve televizyon.
13 Bilgi toplumu ve yeni medya.
14 Yeni medya biçimleri.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları - The History of Visual Cummunication, http://www.citrinitas.com/history_of_viscom/
-Frederic Barbier, Catherine Bertho Lavenir, Diderot´dan İnternete Medya Tarihi, Çeviri: Kerem Eksen, 2001, İstanbul, Okuyanus
-Ernst H. Gombrich, Sanat ve Yanılsama, Çeviri: Ahmet Cemal, 1992, İstanbul, Remzi Kitabevi
-Modernizmin Serüveni, Derleyen: Enis Batur, 1999 İstanbul
-John Berger, Görme Biçimleri, Çeviri: Yurdanur Salman, 1990 İstanbul, Metis Yayınları
-Sedat Cereci, Mağaradan Ekrana Görüntünün Öyküsü, 2008, Nobel Yayınevi
-Asa Briggs / Peter Burke, Medyanın Toplumsal Tarihi, Çeviri: Erkan Uzun, Ümit Hüsrev Yolsal, İstanbul 2011, Kırmızı Yayınları
-Dilek Bektaş, Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi, YKY, 1992
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Kısa Sınav 25
1. Ödev 25
1. Sözlü Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 1 1 1
Ödev 1 3 3
Sözlü Sınav 1 3 3
Toplam İş Yükü 104
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,16
Dersin AKTS Kredisi 5