Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Görsel Estetik | GIT 103 | 1 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TÜLAY ÇELİK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TÜLAY ÇELİK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tarihsel gelişimi bağlamında imgenin işlev ve niteliğini öğretmek. Görmenin zihinsel ve bilişsel bir etkinlik olduğunu kavratmak. |
Dersin İçeriği | Görsel estetiği ve işlevselliğini toplumsal ve tarihsel boyutlarıyla ele almak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Estetik ve estetik kategorilerini öğrenerek kendi yaratıcı etkinliğini daha bilinçli bir şekilde açıklar. | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
2 | İmgenin tarihsel gelişim ve dönüşüm seyrini algılayarak gerçeklikle ilişkisini tartışır. | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
3 | Avant-garde estetiğin klasik estetik kurallarını altüst edişini öğrenerek imgenin değişiminin boyutlarını yorumlar. | Tartışma, | Sözlü Sınav, |
4 | Kültürün inşası ve yeniden üretimi bağlamında imgenin rolünü ifade eder. | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
5 | Metinlerarası etkileşimi üretim sürecinde uygular. | Anlatım, | Proje / Tasarım, |
6 | Estetik üretim sürecinde farklı teknolojileri bir arada kullanabileceğini hatırlar. | Anlatım, | Proje / Tasarım, |
7 | Kendi özgün tarzını oluşturma sürecinde daha özgür ve yaratıcı davranır. | Gösteri, | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Estetik nedir, estetik kategorilerin niteliği | |
2 | İdealist ve maddeci estetik kuramlar | |
3 | Tarihsel gelişimi bağlamında görsel imgenin dönüşen işlev ve niteliği | |
4 | Kültürün inşası ve yeniden üretimi bağlamında imge | |
5 | Görsel algı | |
6 | Görsel düşünme | |
7 | Avant-garde hareket ve yıkıcı bir eylem olarak avant-garde estetik | |
8 | Metinlerarası ilişkiler ve görsel estetik | |
9 | Resimler, simgeler ve göstergeler | |
10 | Dijital estetik | |
11 | Toplumsal belleğin inşasında imgenin rolü | |
12 | Yeni medya estetiği ve gerçeklik algısı | |
13 | Estetik etkinlik biçimi olarak tasarım | |
14 | Temsil krizi ve sanatın sonu tartışmaları bağlamında imge |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | -Avner Ziss, Estetik, Çeviri: Yakup Şahan, 2009 İstanbul, Hayalbaz |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Sözlü Sınav | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |