Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temel Tasarım I | TEB 103 | 1 | 2 + 4 | 4 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | TUBA MARMARA |
Dersi Verenler | TUBA MARMARA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tüm sanat ve tasarım disiplinlerinin özünde bulunan temel ilke ve öğelerin, Görsel İletişim Tasarımı alanı çerçevesinde teorik ve uygulamalı olarak öğrencilere kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Tüm tasarım temel ilke ve öğelerinin anlatımı ve uygulama ile pekiştirilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel tasarım öğelerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Temel tasarım öğelerini ilkelere göre kullanarak uygulama yapabilir. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Teknik becerisini, temel malzeme ve kavram bilgisini geliştirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | Araştırma, düşünme, düşünceyi kağıda aktarma (eskiz geliştirme), planlama ve pratiğe dökme gibi becerileri kazanarak çalışma yöntemi oluşturabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
5 | Bireysel veya ekip çalışmaları ile sorumluluk, işbirliği ve dayanışma anlayışını geliştirebilir. | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
6 | Yeni yaklaşımlar deneyebilir, özgün tasarımlar yapabilir. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi, |
7 | Kazanılmış bilgi ve becerilerini yeni uygulamalarda geliştirerek kullanabilir. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriğine ilişkin anlatım ve bilgilendirme çalışması | |
2 | Proje I | |
3 | Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi ve proje tamamlama | |
4 | Proje II | |
5 | Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi ve proje tamamlama | |
6 | Proje III | |
7 | Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi ve proje tamamlama | |
8 | Proje IV | |
9 | Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi ve proje tamamlama | |
10 | Proje V | |
11 | Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi ve proje tamamlama | |
12 | Proje VI | |
13 | Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi ve proje tamamlama | |
14 | Portfolyo kritik ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
3. Ödev | 15 |
4. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 4 | 6 | 24 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 250 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |