Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İletişimin Temel Kavramları | GİT 105 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. MUHAMMET ENES ŞAHİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İletişimin temel kavramlarının ve iletişim türlerinin bilgisi aracılığıyla etkili iletişim becerisi için temel oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği | İletişimle ilgili temel kavramlar, iletişim sürecinin öğeleri ve iletişim türleri dersin içeriğini oluşturur. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişimin temel kavramlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
2 | İletişim türlerini sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
3 | Farklı iletişim türlerini karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | İletişim sürecinin işleyişini kavrar. | Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, |
5 | Etkili iletişim becerisi bağlamında iletişim sürecinin öğelerini tartışır. | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | İletişimi toplumsal ve kültürel bağlamda değerlendirir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim kavramı ve tanımı | 2 numaralı kaynaktan 3 ile 10. sayfalar arasındaki bölüm anlatılır. |
2 | İletişim, anlam ve toplumsallık | 3 numaralı kaynaktan 31 ile 66. sayfalar arasındaki bölüm özetlenir. |
3 | İletişim süreci ve öğeleri I: Kaynak, ileti, kanal, alıcı | 2 numaralı kaynaktan "İletişim Sürecinin Öğeleri" başlıklı bölüm (11-34) okunup tartışılır. |
4 | İletişim süreci ve öğeleri-II: Kodlama, kodaçma, geri bildirim | 2 numaralı kaynaktan "İletişim Sürecinin Öğeleri" başlıklı bölüm (11-34) okunup tartışılır. |
5 | İletişim süreci ve öğeleri-III: Toplayıcı Yankı, gürültü, seçici algı | 2 numaralı kaynaktan "İletişim Sürecinin Öğeleri" başlıklı bölüm (11-34) okunup tartışılır. |
6 | Etkili iletişim kurma becerisi | 2 numaralı kaynaktan "Etkili İletişim" başlıklı bölüm (55-70) okunup tartışılır. |
7 | İletişim türleri | İletişim türleri ile ilgili sınıflandırmalara giriş yapılır. |
8 | Kişinin kendisiyle iletişimi ve kişilerarası iletişim | 1 numaralı kaynaktan 44 ile 49. sayfalar arasındaki bölüm okunup tartışılır. |
9 | Sözlü ve sözsüz iletişim | 2 numaralı kaynaktan "Sözsüz İletişim" başlıklı bölüm (35-54) okunup tartışır. |
10 | Grup iletişimi ve örgütsel iletişim | 2 numaralı kaynaktan "Örgütsel İletişim" başlıklı bölüm (143-170) okunup tartışılır. |
11 | Kitle iletişimi | 6 numaralı kaynaktan "Kitle İletişimi" başlıklı bölüm (66-87) okunup tartışılır. |
12 | Kitle iletişiminin toplumsal ve kültürel işlevleri | 3 numaralı kaynaktan 168 ile 176. sayfalar arasındaki bölüm okunup tartışılır. |
13 | İletişim türlerinin karşılaştırılması | Anlatılan iletişim türlerine dair karşılaştırmalar yapılır. |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1.Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Aksu Kitabevi, 2008. 2.Demiray, Uğur, edit. Genel İletişim. Ankara: Pegem Yayıncılık, 2007. 3.Gökçe, Orhan. İletişim Bilimine Giriş. Ankara: Turhan Kitabevi, 1993. 4.Gürüz, Demet ve Ayşen Temel Eğinli. Kişilerarası İletişim: Bilgiler, Etkiler, Engeller. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım, 2011. 5.Oskay, Ünsal. İletişimin ABCsi. İstanbul: Der Yayınları, 2001. 6.Türkoğlu, Nurçay. İletişim Bilimlerinden Kültürel Çalışmalara Toplumsal İletişim:Tanımlar, Kavramlar, Tartışmalar. İstanbul: Babil Yayınları, 2004. 7.Yumlu, Konca. Kitle İletişim Kuram ve Araştırmaları. İzmir: İletişim Fakültesi Yayınları, 1994. |
Ders Kaynakları | 8.Atabek, Nejdet ve Erdal Dağtaş. Kamuoyu ve İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim, Sağlık ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı Yayınları, 1998. 9.Erdoğan, İrfan. İletişimi Anlamak. Ankara: Erk Yayınları, 2002. 10.Fiske, John. İletişim Çalışmalarına Giriş. Çev. Süleyman İrvan. Ankara:Ark Yayınevi, 1996. 11.Güneş, Sadık. Medya ve Kültür:Sessiz Yığınların Kültürel İntiharı. Ankara: Vadi Yayınları, 2001. 12.Lazar, Judith. İletişim Bilimi. Çev. Cengiz Anık. Ankara: Vadi Yayınları, 2001. 13.Oskay, Ünsal. XIX. Yüzyıldan Günümüze Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri:Kuramsal Yaklaşım. İstanbul: Der Yayınları, 1993. 14.Yüksel, Ahmet Halûk. İletişim Süreci ve Sistem Yaklaşımı Açısından İletişim Sürecinin İncelenmesi. Kurgu 6 (Ocak 1989): 15-80. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |