Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tefsir II ILA 213 3 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler

yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALİ KARATAŞ
Dersi Verenler Doç.Dr. EKREM GÜLŞEN, Doç.Dr. BAYRAM DEMİRCİGİL, Prof.Dr. GÖKHAN ATMACA, Prof.Dr. ALİ KARATAŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

 Kur’ân’ı anlama ve tefsir edebilme kabiliyetinin geliştirilmesi

Dersin İçeriği

Önemli bazı müfessirler ve eserleri; Kur’ân’ın bazı sûre ve ayetlerinin bu tefsirlerden seçilen örnek metinler  ışığında anlaşılması.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu

Cerrahoğlu, İsmail, Tefsir Usûlü, Türkiye Diyanet Vakfı yay., Ankara.
Sâlih, S., Mebâhis fî Ulûmi´l-Kur´an, Dersaâdet, İstanbul.

Ders Kaynakları

Maturîdî, Te'vîlâtu'l-Kur'an.

Tabersî, Mecmeu'l-Beyân.

Begavî, Meâlimu’t-Tenzîl.

Fahruddîn er-Razî, Mefâtîhul-Gayb.

Kurtubî, el-Camiu li Ahkâmil-Kurân.

Nesefî, Medâriküt-Tenzîl ve Hakâikut-Tevîl.

İbn Kesir, Tefsîru'l-Kur'âni'l-Azîm.

Kâdî Beydavî, Envârut-Tenzîl ve Esrârut Tevîl.

Ebû Hayyân el-Endelûsî, el-Bahru’l-Muhît.

İbn Atiyye, el-Muharrarul-Vecîz.

Suyutî, ed-Dürrü’l-Mensûr fi’t-Tefsîr bi’l-Me’sûr.

İzzet Derveze, Tefsîru’l-Hadîs.

Alûsî, Rûhul-Meânî fî Tefsîril-Kurânil-Azîm ves-Sebil-Mesânî.

Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır, Hak Dini Kurân Dili.

Seyyid Kutup, fî Zilalil-Kurân.

Tâhir ibn Âşûr, et-Tahrîr ve’t-Tenvîr.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okuyabilir ve metnin amacına uygun yorum yapabilir. X
2 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapça bilgisine sahiptir. X
3 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir. X
4 Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını bilir; mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırmalar yapabilir ve İslam hukukunu hukuk tarihi açısından değerlendirebilir. X
5 İslam inanç esaslarını akıl ve nakil çerçevesinde bilir ve Kelam problemlerinin bilimsel metotlarla çözümüne dair fikir yürütebilir. X
6 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. X
7 Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir. X
8 Dini eğitim tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında bilgi sahibidir. Bu metotları din eğitiminde kullanabilir. Muhakeme gücü ve doğru düşünme yeteneği gelişir, kişisel güveni artar. X
9 Din ve dini konular hakkında felsefi, sosyolojik ve psikolojik olarak düşünebilir. Müslüman düşünürler tarafından ortaya konulan düşünce konuları ve tarihi hakkında bilgi sahibidir. X
10 İnsanlığın düşünce seyrinin tarihi hakkında, yaşayan ve mensubu kalmamış dinler konusunda ana hatlarıyla bilgi sahibidir. Dinler arası mukayese yapabilir. X
11 İslam Tarihi’nin çeşitli dönemlerini bilir; İslam medeniyet ve bilimine siyasî, kültürel ve sosyal tarih açısından disiplinler arası, metodolojik, sentezci ve eleştirel bir bakış açısıyla bakabilir. X
12 Türk İslam Edebiyatı’nın formlarını tanır ve bu formlara ait örnekleri okuyup anlayabilir. Genel müzik nazariyatı bilgileri yanında Türk Din Musikisi formları hakkında bilgi sahibi olup uygulama yapabilir. Mimarî ve tezyini sanatlarının tarihini, özelliklerini bilir. Estetik düşünce anlayışına sahiptir. X
13 Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. Bilimsel çalışmalarda bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. X
14 Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
15
16
17
18
19
20
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 15 15
Final 1 15 15
Kısa Sınav 1 4 4
Performans Görevi (Uygulama) 1 2 2
Toplam İş Yükü 84
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,36
Dersin AKTS Kredisi 3