Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Introductıon To Islam ILA 377 5 4 + 0 4 6
Ön Koşul Dersleri

Bu ders için bir ön koşul yoktur.

Önerilen Seçmeli Dersler

Temel bilgilerin verildiği bir ders olduğu için ilave seçmeli derse ihtiyaç yoktur.

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. EMRAH KAYA
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ESRA AKAY DAĞ,
Dersin Yardımcıları

Bu dersin yardımcısı yoktur.

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Erasmus öğrencilerine İslam'ın mahiyeti, temel inanç esasları ve İslam ile ilgili güncel tartışmalar hakkında bilgi vermektir. 

Dersin İçeriği

İslam´ın temel kaynakları, İslam peygamberinin hayatı, İslam'ın inanç, ibadet ve ahlak esasları, güncel problemler

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 ) İslam dininin mahiyeti hakkındaki tartışmalara vakıf olur Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 İslamın temel problemleri ve kavramlarını tanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 İslamın temel problemlere yaklaşımı ile diğer dinlerin yaklaşımı arasındaki ilişkiyi ayırt eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Akıl iman ilişkisi hakkında değerlendirme yapar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Dini çoğulculuk hakkında değerlendirme yapar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Dini tecrübe hakkında değerlendirme yapar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İslama Giriş
2 Muhammed: Biyografi
3 Kuran
4 Hadis
5 İslamın İnanç Sistemi
6 İslami İbadetler
7 İslamın Yayılışı
8 İslam Mezhepleri
9 İslamda Kadın
10 İslamda Savaş ve Barış
11 Dini Günler ve Bayramlar
12 İslam ve Diğer Dinler
13 Güncel Problemler ve İslam
14 İslam ve Diğer Dinler
Kaynaklar
Ders Notu

Muhammad Hamidullah. Introduction to Islam. I.I.F.S.O., 1970. (Online)

Yusuf al-Qardawi. Introduction to Islam. Islamic Inc. Publishing and Distribution, 1995. (Online)

Armstrong, Karen. Islam: A Short History. New York: The Modern Library, 2002.

Michael Cook. Forbidding Wrong in Islam. Cambridge University Press. 2003.

Todd H. Green. The Fear of Islam: An Introduction to Islamophobia in the West. Fortress Press. 2015.

Clinton Bennet. Muslims and Modernity. Continuum. 2005.

Oliver Leaman and Sajjad Rizvi. “The Developed Kalam Tradition.” The Cambridge Companion to Classical Islamic Theology. Ed. Tim Winter. Cambridge University Press. 2008.

Khalid Blankinship. “The Early Creed.” The Cambridge Companion to Classical Islamic Theology. Ed. Tim Winter. Cambridge University Press. 2008.

 

 

Ders Kaynakları

Baldick, Julian. Mystical Islam, An Introduction to Sufism. London: I.B.Tauris & Co Lid., 1992.
Rahman, Fazlur. Islam. London: University of Chicago Press, 1979.
Tayob, Abdulkader. Islam, A Short Introduction. Oxford: Oneworld, 1999.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okuyabilir ve metnin amacına uygun yorum yapabilir.
2 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapça bilgisine sahiptir.
3 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir. X
4 Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını bilir; mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırmalar yapabilir ve İslam hukukunu hukuk tarihi açısından değerlendirebilir. X
5 İslam inanç esaslarını akıl ve nakil çerçevesinde bilir ve Kelam problemlerinin bilimsel metotlarla çözümüne dair fikir yürütebilir. X
6 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. X
7 Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir. X
8 Dini eğitim tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında bilgi sahibidir. Bu metotları din eğitiminde kullanabilir. Muhakeme gücü ve doğru düşünme yeteneği gelişir, kişisel güveni artar. X
9 Din ve dini konular hakkında felsefi, sosyolojik ve psikolojik olarak düşünebilir. Müslüman düşünürler tarafından ortaya konulan düşünce konuları ve tarihi hakkında bilgi sahibidir. X
10 İnsanlığın düşünce seyrinin tarihi hakkında, yaşayan ve mensubu kalmamış dinler konusunda ana hatlarıyla bilgi sahibidir. Dinler arası mukayese yapabilir. X
11 İslam Tarihi’nin çeşitli dönemlerini bilir; İslam medeniyet ve bilimine siyasî, kültürel ve sosyal tarih açısından disiplinler arası, metodolojik, sentezci ve eleştirel bir bakış açısıyla bakabilir. X
12 Türk İslam Edebiyatı’nın formlarını tanır ve bu formlara ait örnekleri okuyup anlayabilir. Genel müzik nazariyatı bilgileri yanında Türk Din Musikisi formları hakkında bilgi sahibi olup uygulama yapabilir. Mimarî ve tezyini sanatlarının tarihini, özelliklerini bilir. Estetik düşünce anlayışına sahiptir.
13 Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. Bilimsel çalışmalarda bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
14 Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
15
16
17
18
19
20
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 10 10
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 153
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,12
Dersin AKTS Kredisi 6