Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yabancı Dilde Dini Metinler | ILA 439 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUAT AYDIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yabancı dildeki dini metinleri öğrenciye tanıtmak |
Dersin İçeriği | Bu derste İngilizce olarak kaleme alınmış olan dini metinlerin genel tanıtımı yapılarak metin çözümlemeleri yapılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Farklı disiplinlere ait yabancı dildeki dini içerikli metinleri tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Yabancı dilde kaleme alınan dini metinlerin söz dağarcıklarını kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
3 | Yabancı dilde yazılan dini metinlerin genel üslup özelliklerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
4 | Çeviri tekniklerini kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
5 | Oryantalistik dini metinleri çözümler | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
6 | İngilizce İslam hukuku metinlerini çözümler | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İngilizce dil yapısına ilişkin genel giriş | |
2 | İngilizce akademik dil yapısına ve söz dağarcığına ilişkin genel giriş | |
3 | İngilizce dini metinlerin literatürel tanıtımı | |
4 | İngilizce dini metinlerin dil ve üslup özellikleri | |
5 | İngilizce oryantalistik dini metinlerin özellikleri | |
6 | Dini metinleri çeviri teknikleri | |
7 | Dini metinleri çeviri teknikleri | |
8 | Vize | |
9 | İngilizce İslam hukuk metinlerinden örnekler | |
10 | İngilizce İslam hukuk metinlerini okuma ve çevirme | |
11 | İngilizce İslam hukuk metinlerini okuma ve çevirme | |
12 | Oryantalistik İslam hukuk metinlerini çözümleme | |
13 | Oryantalistik İslam hukuk metinlerini çözümleme | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yılmaz Hasdemir, Translation Methods, Alfa yay. 2005. |
Ders Kaynakları | Marshall G. S. Hodgson, The Venture of Islam, Londra 1974. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okuyabilir ve metnin amacına uygun yorum yapabilir. | ||||||
2 | Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapça bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
4 | Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını bilir; mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırmalar yapabilir ve İslam hukukunu hukuk tarihi açısından değerlendirebilir. | ||||||
5 | İslam inanç esaslarını akıl ve nakil çerçevesinde bilir ve Kelam problemlerinin bilimsel metotlarla çözümüne dair fikir yürütebilir. | ||||||
6 | İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. | ||||||
7 | Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
8 | Dini eğitim tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında bilgi sahibidir. Bu metotları din eğitiminde kullanabilir. Muhakeme gücü ve doğru düşünme yeteneği gelişir, kişisel güveni artar. | ||||||
9 | Din ve dini konular hakkında felsefi, sosyolojik ve psikolojik olarak düşünebilir. Müslüman düşünürler tarafından ortaya konulan düşünce konuları ve tarihi hakkında bilgi sahibidir. | X | |||||
10 | İnsanlığın düşünce seyrinin tarihi hakkında, yaşayan ve mensubu kalmamış dinler konusunda ana hatlarıyla bilgi sahibidir. Dinler arası mukayese yapabilir. | X | |||||
11 | İslam Tarihi’nin çeşitli dönemlerini bilir; İslam medeniyet ve bilimine siyasî, kültürel ve sosyal tarih açısından disiplinler arası, metodolojik, sentezci ve eleştirel bir bakış açısıyla bakabilir. | ||||||
12 | Türk İslam Edebiyatı’nın formlarını tanır ve bu formlara ait örnekleri okuyup anlayabilir. Genel müzik nazariyatı bilgileri yanında Türk Din Musikisi formları hakkında bilgi sahibi olup uygulama yapabilir. Mimarî ve tezyini sanatlarının tarihini, özelliklerini bilir. Estetik düşünce anlayışına sahiptir. | ||||||
13 | Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. Bilimsel çalışmalarda bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
14 | Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
15 | |||||||
16 | |||||||
17 | |||||||
18 | |||||||
19 | |||||||
20 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |