Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tanrı Varlığının Delilleri ILA 434 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HÜLYA TERZİOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Tanrının varlığına dair tartışmalar hakkında bilgi sunup değerlendirme yapabilme becerisi kazandırma

Dersin İçeriği

Bu derste kozmolojik delil, teleolojik delil, ontolojik delil, dini tecrübe deliline dair metinler okunup tartışılacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tanrının varlığına dair delillerin tarihsel gelişimini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Farklı filozofların farklı delillerle Tanrının varlığını kanıtlamaya çalıştığını görür Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Dini, bilimsel ve felsefi bilginin Tanrının varlığı hakkında değerini takdir eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Doğal teolojiyi değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Teistik argümanların gücünü değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Delil ile bilim ve felsefe ilişkisini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kozmolojik Delil: İslamda Allahın varlığının Geleneksel kanıtları
2 Hudus Delili
3 İmkan Delili
4 Büyük patlama ve kelam kozmolojik argüman
5 Tümevarımlı kanıtlar
6 İnayet ve ihtira delili
7 Teleolojik Delil
8 Akıllı tasarım
9 Ontolojik delil
10 Ontolojik Delil
11 Dini Tecrübe delili
12 Dini Tecrübe delili
13 Dini Tecrübe delili
14 Doğal teoloji
Kaynaklar
Ders Notu

Din Felsefesine Dair Okumalar I, der.Recep Alpyağıl, (İstanbul: İz Yayıncılık, 2011)

Ders Kaynakları

Din Felsefesine Dair Okumalar II, der.Recep Alpyağıl, (İstanbul: İz Yayıncılık, 2012)

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okuyabilir ve metnin amacına uygun yorum yapabilir.
2 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapça bilgisine sahiptir.
3 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir.
4 Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını bilir; mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırmalar yapabilir ve İslam hukukunu hukuk tarihi açısından değerlendirebilir.
5 İslam inanç esaslarını akıl ve nakil çerçevesinde bilir ve Kelam problemlerinin bilimsel metotlarla çözümüne dair fikir yürütebilir.
6 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir.
7 Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir.
8 Dini eğitim tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında bilgi sahibidir. Bu metotları din eğitiminde kullanabilir. Muhakeme gücü ve doğru düşünme yeteneği gelişir, kişisel güveni artar.
9 Din ve dini konular hakkında felsefi, sosyolojik ve psikolojik olarak düşünebilir. Müslüman düşünürler tarafından ortaya konulan düşünce konuları ve tarihi hakkında bilgi sahibidir.
10 İnsanlığın düşünce seyrinin tarihi hakkında, yaşayan ve mensubu kalmamış dinler konusunda ana hatlarıyla bilgi sahibidir. Dinler arası mukayese yapabilir.
11 İslam Tarihi’nin çeşitli dönemlerini bilir; İslam medeniyet ve bilimine siyasî, kültürel ve sosyal tarih açısından disiplinler arası, metodolojik, sentezci ve eleştirel bir bakış açısıyla bakabilir.
12 Türk İslam Edebiyatı’nın formlarını tanır ve bu formlara ait örnekleri okuyup anlayabilir. Genel müzik nazariyatı bilgileri yanında Türk Din Musikisi formları hakkında bilgi sahibi olup uygulama yapabilir. Mimarî ve tezyini sanatlarının tarihini, özelliklerini bilir. Estetik düşünce anlayışına sahiptir.
13 Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. Bilimsel çalışmalarda bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
14 Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
15
16
17
18
19
20
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 1 1
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5