Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hukuk Başlangıcı | ILA 416 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SONER DUMAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH ÖZCAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Merve ÖZDEMİR |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hukuk ilmini kavramsal ve sistematik düzeyde öğrenciye tanıtmak. |
Dersin İçeriği | Bu derste hukuk ilminin temel kavramları işlenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hukukun tanımı, konusu, işlevi ve gayesini anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
2 | Hukukun temel soyut ilkelerle ilişkisini betimler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
3 | Hukukun kaynak ve alanlarını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | Genel hukuk sistemlerini karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
5 | Hukukun normatif boyutuna dair problem alanlarını formüle eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
6 | Hukuk kurallarının düzenleme ve yorumlama mantığını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hukukun tanımı | |
2 | Sosyal Davranış kuralları ve Hukuk | |
3 | Hukuk Bilimi ve Hukukun İşlevi | |
4 | Hukuk Sistemleri | |
5 | Hukuk ve Adalet | |
6 | Hukuk-Ahlak İlişkisi | |
7 | Hukukun Kaynakları | |
8 | Vize | |
9 | Hukukun kollara ayrılması | |
10 | Kamu Hukuku-Özel hukuk ayrımı | |
11 | Uygulama Yönünden Hukuk Kuralları | |
12 | Hukuk ve Yorum Yöntemleri | |
13 | Hukuk Mantığı | |
14 | Hukuk ve Kanunlaştırma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Necip Bilge, Hukuk Başlangıcı, İstanbul 2005 |
Ders Kaynakları | 1. Abdullah Dinçkol, Hukuka Giriş, İstanbul 2007. 2. M. Akif Aydın, Türk Hukuk Tarihi, İstanbul 2004. 3. Kemal Gözler, Hukuka Giriş, Bursa 1998. 4. Vecdi Aral, Toplum ve Adaletli Yaşam, İstanbul 1988 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okuyabilir ve metnin amacına uygun yorum yapabilir. | ||||||
2 | Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapça bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
4 | Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını bilir; mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırmalar yapabilir ve İslam hukukunu hukuk tarihi açısından değerlendirebilir. | X | |||||
5 | İslam inanç esaslarını akıl ve nakil çerçevesinde bilir ve Kelam problemlerinin bilimsel metotlarla çözümüne dair fikir yürütebilir. | ||||||
6 | İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. | ||||||
7 | Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
8 | Dini eğitim tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında bilgi sahibidir. Bu metotları din eğitiminde kullanabilir. Muhakeme gücü ve doğru düşünme yeteneği gelişir, kişisel güveni artar. | ||||||
9 | Din ve dini konular hakkında felsefi, sosyolojik ve psikolojik olarak düşünebilir. Müslüman düşünürler tarafından ortaya konulan düşünce konuları ve tarihi hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
10 | İnsanlığın düşünce seyrinin tarihi hakkında, yaşayan ve mensubu kalmamış dinler konusunda ana hatlarıyla bilgi sahibidir. Dinler arası mukayese yapabilir. | ||||||
11 | İslam Tarihi’nin çeşitli dönemlerini bilir; İslam medeniyet ve bilimine siyasî, kültürel ve sosyal tarih açısından disiplinler arası, metodolojik, sentezci ve eleştirel bir bakış açısıyla bakabilir. | ||||||
12 | Türk İslam Edebiyatı’nın formlarını tanır ve bu formlara ait örnekleri okuyup anlayabilir. Genel müzik nazariyatı bilgileri yanında Türk Din Musikisi formları hakkında bilgi sahibi olup uygulama yapabilir. Mimarî ve tezyini sanatlarının tarihini, özelliklerini bilir. Estetik düşünce anlayışına sahiptir. | ||||||
13 | Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. Bilimsel çalışmalarda bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
14 | Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
15 | |||||||
16 | |||||||
17 | |||||||
18 | |||||||
19 | |||||||
20 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |