Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Farsça ILA 384 6 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri Farsçaya Giriş dersini almış olmak
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AHMET YEŞİL
Dersi Verenler Doç.Dr. AHMET YEŞİL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Giriş seviyesinde Farsça bilgisi olan öğrencilere orta seviyede Farsça bilgisi kazandırmak
Dersin İçeriği İnsan, Hayvan ve bitki alemi ile ilgili yaygın kelimelerle Farsçanın kullanımı
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Farsça dilbilgisini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
2 Günlük kullanımdaki değişik konularla ilgili temel kelimeleri bilir Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
3 Farsça iletişim kurabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
4 Farsça metin okuyabilir Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
5 Farsça çeviri yapabilir Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Benzetim, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
6 Farsça zaman kiplerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ev, Ev Halkı ve Akrabalar
2 Günlük İşler
3 Kamusal ve ticari alanlar
4 Meslekler
5 Spor dalları
6 İnsan bedeni
7 Hayvanlar alemi
8 Bitkiler alemi
9 Tabiat olayları
10 Yiyecekler ve İçecekler
11 Giyecekler
12 Hastalıklar
13 Ülkeler ve Milleter
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu Mehnaz Askeri, Vaje Amuzi Zeban-ı Farisi, Tahran, Kanun-i Zebanı İran
Ders Kaynakları Mehmet Kanar, Farsça-Türkçe Büyük Sözlük, Birim Yayınları
Mürsel Öztürk, Farsça Dilbilgisi, Murat Kitap ve Yayınevi
Yedullah Semere, Farsça Öğretim Seti, Amuziş-i Zebani Farisi, Birim Yayınları
Mehmet Kanar, Mustafa Çiçekler, Ali Güzelyüz, Farsça Konuşma Kılavuzu, , Fono
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okuyabilir ve metnin amacına uygun yorum yapabilir.
2 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapça bilgisine sahiptir.
3 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir.
4 Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını bilir; mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırmalar yapabilir ve İslam hukukunu hukuk tarihi açısından değerlendirebilir.
5 İslam inanç esaslarını akıl ve nakil çerçevesinde bilir ve Kelam problemlerinin bilimsel metotlarla çözümüne dair fikir yürütebilir.
6 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir.
7 Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir. X
8 Dini eğitim tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında bilgi sahibidir. Bu metotları din eğitiminde kullanabilir. Muhakeme gücü ve doğru düşünme yeteneği gelişir, kişisel güveni artar.
9 Din ve dini konular hakkında felsefi, sosyolojik ve psikolojik olarak düşünebilir. Müslüman düşünürler tarafından ortaya konulan düşünce konuları ve tarihi hakkında bilgi sahibidir.
10 İnsanlığın düşünce seyrinin tarihi hakkında, yaşayan ve mensubu kalmamış dinler konusunda ana hatlarıyla bilgi sahibidir. Dinler arası mukayese yapabilir.
11 İslam Tarihi’nin çeşitli dönemlerini bilir; İslam medeniyet ve bilimine siyasî, kültürel ve sosyal tarih açısından disiplinler arası, metodolojik, sentezci ve eleştirel bir bakış açısıyla bakabilir.
12 Türk İslam Edebiyatı’nın formlarını tanır ve bu formlara ait örnekleri okuyup anlayabilir. Genel müzik nazariyatı bilgileri yanında Türk Din Musikisi formları hakkında bilgi sahibi olup uygulama yapabilir. Mimarî ve tezyini sanatlarının tarihini, özelliklerini bilir. Estetik düşünce anlayışına sahiptir. X
13 Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. Bilimsel çalışmalarda bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
14 Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
15
16
17
18
19
20
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 3 3
Toplam İş Yükü 76
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,04
Dersin AKTS Kredisi 3