Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Arapça Metin Çözümlemeleri ILA 476 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

Yok.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ŞÜKRÜ ŞİRİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin, modern Arapçada kullanılan kelime ve kalıpları öğrenmelerini sağlamak, Arapça bir paragrafı hızlı ve doğru okuyarak anlamalarına yardımcı olmak, paragraflarda anlam bütünlüğünü bozan kısımları bulmak ve Arapça-Türkçe çevirilerde uygun kelimeleri kullanmalarını sağlamak suretiyle Arapça metinleri anlayabilecekleri bir seviyeye getirmek.

Dersin İçeriği

Farklı metinlerden eş zamanlı paragraf okumaları.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Arapça kelime hazinesini geliştirir ve ilgili cümleler kurar. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav , Performans Görevi,
2 Arapça kalıp ifadeleri öğrenir ve uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav , Performans Görevi,
3 Arapça deyimler öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav , Performans Görevi,
4 Arapçada meramını yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav , Performans Görevi,
5 Arapçadan Türkçeye yazılı ve sözlü çeviri yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav , Performans Görevi,
6 Öğrendiği dilbilgisi kurallarını metin üzerinde uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav , Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kısa paragrafların Türkçeye çevirisi.
2 Kısa paragrafların Türkçeye çevirisi.
3 Kısa paragrafların Arapçaya çevirisi.
4 Kısa paragrafların Arapçaya çevirisi.
5 Konuşma metinlerinde boşluk doldurma.
6 Konuşma metinlerinde boşluk doldurma.
7 Cümlede boşluk doldurma.
8 Cümlede boşluk doldurma.
9 Paragrafta anlam bütünlüğü arama.
10 Paragrafta anlam bütünlüğü arama.
11 Paragrafa yönelik sorulara cevap.
12 Paragrafa yönelik sorulara cevap.
13 Medya sözlüğü ve modern kelimeler.
14 Medya sözlüğü ve modern kelimeler.
Kaynaklar
Ders Notu

ÖSYM Soru arşivinden KPDS Arapça soruları.

Ders Kaynakları

1. Doç Dr. Tahsin Deliçay, Medya Arapçası, İstanbul, 2011.
2. Mahmut Süleyman, Basın Arapçası, İstanbul, 2011.
3. Serdar Mutçalı, Arapça Türkçe Sözlük, İstanbul 1995.
4. Kadir Güneş, Arapça Türkçe Sözlük, İstanbul, 2009
5. Hasan Akdağ, Arap Dilinde Edatlar, Konya, 1999.
6. Dr. Hüseyin Yazıca, Arapçada Bağlaçlar, İstanbul, 1998.
7. İbrahim Mustafa, Ahmed Zeyyat, Hâmid Abdülkadir, Muhammed en-Neccâr, el-Mucemul-vasît, Dârud-dave.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okuyabilir ve metnin amacına uygun yorum yapabilir. X
2 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapça bilgisine sahiptir. X
3 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir.
4 Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını bilir; mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırmalar yapabilir ve İslam hukukunu hukuk tarihi açısından değerlendirebilir.
5 İslam inanç esaslarını akıl ve nakil çerçevesinde bilir ve Kelam problemlerinin bilimsel metotlarla çözümüne dair fikir yürütebilir.
6 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir.
7 Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir. X
8 Dini eğitim tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında bilgi sahibidir. Bu metotları din eğitiminde kullanabilir. Muhakeme gücü ve doğru düşünme yeteneği gelişir, kişisel güveni artar.
9 Din ve dini konular hakkında felsefi, sosyolojik ve psikolojik olarak düşünebilir. Müslüman düşünürler tarafından ortaya konulan düşünce konuları ve tarihi hakkında bilgi sahibidir.
10 İnsanlığın düşünce seyrinin tarihi hakkında, yaşayan ve mensubu kalmamış dinler konusunda ana hatlarıyla bilgi sahibidir. Dinler arası mukayese yapabilir.
11 İslam Tarihi’nin çeşitli dönemlerini bilir; İslam medeniyet ve bilimine siyasî, kültürel ve sosyal tarih açısından disiplinler arası, metodolojik, sentezci ve eleştirel bir bakış açısıyla bakabilir.
12 Türk İslam Edebiyatı’nın formlarını tanır ve bu formlara ait örnekleri okuyup anlayabilir. Genel müzik nazariyatı bilgileri yanında Türk Din Musikisi formları hakkında bilgi sahibi olup uygulama yapabilir. Mimarî ve tezyini sanatlarının tarihini, özelliklerini bilir. Estetik düşünce anlayışına sahiptir.
13 Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. Bilimsel çalışmalarda bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
14 Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
15
16
17
18
19
20
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 20
1. Performans Görevi (Seminer) 5
2. Performans Görevi (Seminer) 5
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 1 2 2
Performans Görevi (Seminer) 2 2 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 5