Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sosyal Psikoloji ILA 337 5 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler

yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ABDULVAHİT İMAMOĞLU
Dersi Verenler Prof.Dr. ABDULVAHİT İMAMOĞLU,
Dersin Yardımcıları

Dr. Öğr. Üyesi Ayşe ŞENTEPE

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sosyal psikolojinin kavram ve problemlerini ve alandaki yeni gelişmeleri öğrenciye tanıtmak.

Dersin İçeriği

Psiko-sosyal ortamların insan davranış ve tutumlarına nasıl etki ettiğini incelemek bu dersin temel içeriğini oluşturmaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sosyal psikolojinin tanımını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Sosyal psikolojinin temel kavramlarını kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Sosyal psikolojinin metodunu kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Sosyal psikolojinin diğer bilimlerle olan ilişkilerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Sosyal psikolojide dini davranışları inceler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Tutum ve davranış konularını kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
7 Tutum ve davranış ölçeklerini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
8 Bireyin topluma uyum sürecini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sosyal psikoloji nedir?
2 Sosyal psikolojinin metodu.
3 Türkiyede sosyal psikoloji.
4 Tutum nedir?
5 Tutum ve davranış.
6 Tutumların ölçülmesi.
7 Likert ölçekleri
8 Thurstone ölçekleri; Guttman ölçekleri.
9 Sosyal etki ve sosyal uyum
10 İletişim ve propaganda.
11 Liderlik.
12 Sosyalleşme.
13 Kültür ve kişilik.
14 Kültür ve kişilik değişmeleri.
Kaynaklar
Ders Notu

Tolon, Barlas, Galip İsen, Veysel Batmaz (1991), Sosyal Psikoloji, Adım Yayıncılık, Ankara.

Ders Kaynakları

Kağıtçıbaşı, Ç. (1989) İnsan ve İnsanlar, İstanbul: Evrim Yayınları; Güngör, Erol (1999), Sosyal Psikoloji.

Şerif, Muzaffer (1996), Sosyal Psikolojiye Giriş I-II,Sosyal Yayınlar, İstanbul.

Bilgiseven, Amiran Kurtkan (1982) Sosyal İlimler Metodolojisi, İstanbul: Filiz Kitabevi

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okuyabilir ve metnin amacına uygun yorum yapabilir.
2 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapça bilgisine sahiptir. X
3 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir. X
4 Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını bilir; mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırmalar yapabilir ve İslam hukukunu hukuk tarihi açısından değerlendirebilir. X
5 İslam inanç esaslarını akıl ve nakil çerçevesinde bilir ve Kelam problemlerinin bilimsel metotlarla çözümüne dair fikir yürütebilir. X
6 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. X
7 Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir. X
8 Dini eğitim tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında bilgi sahibidir. Bu metotları din eğitiminde kullanabilir. Muhakeme gücü ve doğru düşünme yeteneği gelişir, kişisel güveni artar. X
9 Din ve dini konular hakkında felsefi, sosyolojik ve psikolojik olarak düşünebilir. Müslüman düşünürler tarafından ortaya konulan düşünce konuları ve tarihi hakkında bilgi sahibidir. X
10 İnsanlığın düşünce seyrinin tarihi hakkında, yaşayan ve mensubu kalmamış dinler konusunda ana hatlarıyla bilgi sahibidir. Dinler arası mukayese yapabilir. X
11 İslam Tarihi’nin çeşitli dönemlerini bilir; İslam medeniyet ve bilimine siyasî, kültürel ve sosyal tarih açısından disiplinler arası, metodolojik, sentezci ve eleştirel bir bakış açısıyla bakabilir. X
12 Türk İslam Edebiyatı’nın formlarını tanır ve bu formlara ait örnekleri okuyup anlayabilir. Genel müzik nazariyatı bilgileri yanında Türk Din Musikisi formları hakkında bilgi sahibi olup uygulama yapabilir. Mimarî ve tezyini sanatlarının tarihini, özelliklerini bilir. Estetik düşünce anlayışına sahiptir. X
13 Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. Bilimsel çalışmalarda bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. X
14 Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
15
16
17
18
19
20
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 4 4
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 74
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,96
Dersin AKTS Kredisi 3