Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yaşayan Dünya Dinleri | ILA 499 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUAT AYDIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bugün varlığını ve insanların hayatını etkilemeye devam eden dinler hakkında bilgi edinmek. |
Dersin İçeriği | Günümüzde varlığı devam ettiren başlıca dinler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dünyanın dini coğrafyasını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Hint dinlerinin geçmişini, bu gününü ve temel özelliklerini kavrar ve dinler içindeki yerinin farkına varır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Çin dinlerinin geçmişini, bu gününü ve genel özelliklerini kavrar ve dinler içindeki yerinin farkına varır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Hıristiyanlığın tarihini, bugünün ve temel özelliklerini kavrar ve dinler içindeki yerinin farkına varır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Yahudiliğin tarihi, bugünün ve temel özelliklerini kavrar ve dinler içindeki yerinin farkına varır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
6 | İslam´ın tarihini, günkü durumunu, temel özelliklerini kavrar ve kültürümüzün belirleyicileri arasındaki yerinin farkına varır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
7 | Dinin ölü bir şey olmayıp, canlı ve inanınlarını yönlendiren bir işlev gördüğünün farkına varır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dinler tarihinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışı ve özellikleri. | |
2 | Din kavramı, din tanımları ve tasnifleri | |
3 | Hinduizm (tarihi-inanç esasları, bugünkü durumu) | |
4 | Budizm (tarihi-inanç esasları, bugünkü durumu) | |
5 | Cayinizm, Sih Dini (tarihleri-inanç esasları) | |
6 | Konfüçyanizm-Taoculuk (tarihleri-inanç esasları, bugünkü durumları) | |
7 | Şintoizm ve Zen Budizm (tarihleri-inanç esasları, bugünkü durumları) | |
8 | Sınav | |
9 | Yahudilik (tarihi, inanç esasları) | |
10 | Hıristiyanlık (Tarihi ve inanç esasları) | |
11 | Yahudiliğin ve Hıristiyanlığın diğer dinlere bakışı | |
12 | İslam (tarihi) | |
13 | İslam´ın inanç esasları | |
14 | İslam´ın diğer dinlere bakışı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1]Fuat Aydın, Yahudilik, İnsan Yayınları, İstanbul 2010. |
Ders Kaynakları | [4]Muhammed Hamidullah, İslam´a Giriş. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | X | ||||||
10 | X | ||||||
11 | X | ||||||
12 | X | ||||||
13 | X | ||||||
14 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |