Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kurana Çağdaş Yaklaşımlar | ILA 422 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ KARATAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ALİ KARATAŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Modernizmin İslam dünyasını etkilemesini özellikle Kur´an´ın yorumlanması açısından öğrenciye göstermek ve çağdaş Kur´an okumaları hakkında bilgilendirmek |
Dersin İçeriği | Bu derste İslam dünyasındaki klasik ve çağdaş dönem modernleşme hareketlerinin Kuran Yorumlarına ve okumalarına yansıması incelenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Modernite ve Modernizm kavramlarını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
2 | Modernizmin Kur´an Okumalarına yansımaları tasvir eder | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
3 | Temel paradigmları gösterir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
4 | Mısır ve hint alt kıtasında Kur´ana Çağdaş Yaklaşımları anlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
5 | Osmanlı ve Türkiye Cumhuriyeti döneminde çağdaş Kur´an okumalarının yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
6 | Çağdaş tefsiri değerlendirir | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çağdaşlık ve modernizm kavramlarına giriş | |
2 | Modernizmin İslam dünyasına girişi ve oryantalizm. | |
3 | Kur´an´a Çağdaş yaklaşımda temel paradigmalar. | |
4 | Kur´an merkezli ve hadislere Eleştirel bakış. | |
5 | İçtihad vurgusu İcmayı ve mezhepleri kabul etmeme | |
6 | Geleneksel birikimin yetersizliği ve israiliyyyata tepki. | |
7 | Kur´an´ın bütünlüğü | |
8 | Kur´an´ın bilime ve akla vurgusu | |
9 | Seyyid Ahmed Han ve Hint Alt kıtasında modern Kur´an okumaları | |
10 | M. Abduh ve Mısırdaki Kuran´a Çağdaş Yaklaşımlar | |
11 | Mehmet Akif ve Sırat-ı Müstakim/sebilürreşad dergisi | |
12 | Elmalılı H. Yazır ve Kuran´ın tefsir ve tercüme projesi. | |
13 | Türkiyede çağdaş dönemde yazılan Meal edebiyatı | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Birışık, Abdülhamit (2001): Hint altkıtası düşünce tefsir ekolleri. İstanbul: İnsan Yayınevi |
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | X | ||||||
6 | |||||||
7 | X | ||||||
8 | |||||||
9 | X | ||||||
10 | |||||||
11 | X | ||||||
12 | X | ||||||
13 | |||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |