Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kurana Çağdaş Yaklaşımlar ILA 422 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALİ KARATAŞ
Dersi Verenler Prof.Dr. ALİ KARATAŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Modernizmin İslam dünyasını etkilemesini özellikle Kur´an´ın yorumlanması açısından öğrenciye göstermek ve çağdaş Kur´an okumaları hakkında bilgilendirmek

Dersin İçeriği

Bu derste İslam dünyasındaki klasik ve çağdaş dönem modernleşme hareketlerinin Kuran Yorumlarına ve okumalarına yansıması incelenecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Modernite ve Modernizm kavramlarını analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
2 Modernizmin Kur´an Okumalarına yansımaları tasvir eder Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
3 Temel paradigmları gösterir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
4 Mısır ve hint alt kıtasında Kur´ana Çağdaş Yaklaşımları anlar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
5 Osmanlı ve Türkiye Cumhuriyeti döneminde çağdaş Kur´an okumalarının yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
6 Çağdaş tefsiri değerlendirir Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çağdaşlık ve modernizm kavramlarına giriş
2 Modernizmin İslam dünyasına girişi ve oryantalizm.
3 Kur´an´a Çağdaş yaklaşımda temel paradigmalar.
4 Kur´an merkezli ve hadislere Eleştirel bakış.
5 İçtihad vurgusu İcmayı ve mezhepleri kabul etmeme
6 Geleneksel birikimin yetersizliği ve israiliyyyata tepki.
7 Kur´an´ın bütünlüğü
8 Kur´an´ın bilime ve akla vurgusu
9 Seyyid Ahmed Han ve Hint Alt kıtasında modern Kur´an okumaları
10 M. Abduh ve Mısırdaki Kuran´a Çağdaş Yaklaşımlar
11 Mehmet Akif ve Sırat-ı Müstakim/sebilürreşad dergisi
12 Elmalılı H. Yazır ve Kuran´ın tefsir ve tercüme projesi.
13 Türkiyede çağdaş dönemde yazılan Meal edebiyatı
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Birışık, Abdülhamit (2001): Hint altkıtası düşünce tefsir ekolleri. İstanbul: İnsan Yayınevi

Ders Kaynakları


[2] Mertoğlu, Suat, (2001): Osmanlıda II meşrutiyet sonrası Modern tefsir anlayışı, Basılmamış doktora tezi, İstanbul

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 X
2 X
3 X
4 X
5 X
6
7 X
8
9 X
10
11 X
12 X
13
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 1 5 5
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
Dersin AKTS Kredisi 5