Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İslam Dünyası Sosyoloji Araştırmaları ILA 347 5 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ABDULLAH İNCE
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

İslam dünyasını sosyolojik açıdan tahlil etmek.

Dersin İçeriği

Bu derste İslam dünyası tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, eğitim vb. açılardan tanımlanıp, sosyolojik açıdan tahlil edilmektedir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İslam dünyasını sosyolojik açıdan tanımlamayı öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav,
2 İslam dünyasının sosyal önemini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav,
3 İslam dünyasının kültürel önemini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav,
4 İslam ülkelerinin tarihi önemini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav,
5 İslam dünyasının coğrafi önemini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav,
6 İslam dünyasının ekonomik önemini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav,
7 İslam dünyasının demografik önemini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav,
8 Türkiye ve İslam dünyası ilişkilerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İslam dünyası nedir?
2 İslam ülkeleri arasındaki ilişkiler.
3 İslam ülkeleri arasındaki ilişkiler.
4 Tarihi bağlar.
5 Kültürel bağlar.
6 Ekonomik bağlar.
7 İslam ülkeleri hükümet şekilleri ve onların politikaları;İslam ülkeleri arasındaki temel ilişkiler.
8 İslam İşbirliği Teşkilatı
9 Nüfus ve eğitim politikalarının sosyolojik tahlili.
10 İslam ülkeleri arasında ekonomik ve kültürel örgütler.
11 Sosyolojik açıdan bazı İslam ülkeleri: Afganistan, Pakistan, İran, Irak, Ürdün, Suudi Arabistan.
12 Sosyolojik açıdan bazı İslam ülkeleri: Cezayir, Mısır, Tunus, Libya,
13 Sosyolojik açıdan bazı İslam ülkeleri: Malezya, Endonezya.
14 Sosyolojik açıdan bazı İslam ülkeleri: Kazakistan, Türkistan, Azarbeycan.
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Lapidus, I.M. (1996) Modernizme Geçiş Sürecinde İslam Dünyası, Çev.,İ.S.Üstün, İstanbul: M.Ü. İlahiyat Fakültesi Yayınları.

Ders Kaynakları

[1] Lapidus, I.M. (1996) Modernizme Geçiş Sürecinde İslam Dünyası, Çev.,İ.S.Üstün, İstanbul: M.Ü. İlahiyat Fakültesi Yayınları.
[2] Turan, Ö. (2003) Medeniyetlerin Çatıştığı Nokta Ortadoğu, İstanbul: Yenişafak Yayınları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 X
2 X
3 X
4 X
5 X
6 X
7 X
8 X
9 X
10 X
11 X
12 X
13 X
14 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Kısa Sınav 5
1. Sözlü Sınav 10
2. Kısa Sınav 5
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 1 16
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 1 2
Sözlü Sınav 1 3 3
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 76
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,04
Dersin AKTS Kredisi 3