Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dijital Yayıncılık GİT 531 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç. MURAT ERTÜRK
Dersi Verenler Doç. MURAT ERTÜRK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Görsel iletişim tasarımının bir alt disiplini olarak dijital yayıncılık konusunda gerekli bilgilerin edindirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Dijital yayıncılığın tarihsel gelişimi, türleri, maliyeti, genelgeçerleri, telif hakları gibi teorik meselelerinin yanı sıra dijital yayın tasarımına ilişkin bilgiler ele alınacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dijital yayıncılık hakkında temel bilgileri edinir. Anlatım, Sınav ,
2 Dijital yayıncılığın tarihsel gelişimi hakkında bilgi edinebilir. Anlatım, Sınav ,
3 Dijital yayın türleri arasında karşılaştırma yapabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Dijital yayınları hazırlama ve tasarım süreci konusunda bilgi edinir. Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yayıncılığın temel kavramları ve yayıncılık türleri
2 Dijital yayıncılık kavramı ve tarihsel gelişimi
3 Dijital yayıncılık seçimleri
4 Dijital yayıncılık seçimleri
5 Dijital yayını görüntülemede kullanılan cihazlar
6 Dijital yayıncılığın üstün ve eksik yönleri
7 Dijital yayıncılıkta maliyet
8 Dijital yayıncılıkta genelgeçerler
9 Dijital yayıncılıkta telif hakları
10 Dijital yayıncılığın etkin kullanıldığı alanlar
11 Dijital yayını tasarlamak ve Ara Sınav
12 Dijital yayını tasarlamak
13 Dijital yayıncılık çözümleri
14 Dijital yayıncılık çözümleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Hall, Frania (2014). Dijital Yayıncılık, İstanbul: Profil Yayıncılık

Bayar, Kadir (2013). Dijital ve Basılı Yayıncılık, İstanbul: Kodlab Yayıncılık

Burns, Diane ve Cohen, Sandee (2014). Digital Publishing with Adobe InDesign CC: Moving Beyond Print to Digital, ABD: Adobe Press

Caldwell,Cath; Zappaterra, Yolanda (2014). Editorial Design: Digital and Print, Laurence King Publishing

Ertürk, Murat (2016). Mobil araçlara yönelik dijital yayın tasarımı ve Sakarya Üniversitesi için bir uygulama. Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim Tasarımı alanında araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanır. X
2 Sanat ve anlam ilişkisini sorgulayıp, sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirerek çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanır. X
3 Değişen iletişim teknolojilerinin yarattığı toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik dönüşümlerinin farkına varıp iletişim teknolojilerinin dünyayı nasıl dönüştürdüğünü kavrar. X
4 Görsel İletişim Tasarımı alanında özgün bir proje (film, video, animasyon, grafik ve fotoğraf) tasarlanmasını ve üretilmesini öğrenip, bu tasarım projesini gerçekleştirme ve sunabilme ön yetisi kazanır. X
5 Görsel İletişim Tasarımı alanında yeniliklere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
6 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Görsel İletişim Tasarımı alanına katkı sağlama becerisini kazanır. X
7 Tarihsel gelişimi bağlamında imgenin işlev ve niteliğini öğrenip görmenin zihinsel ve bilişsel bir etkinlik olduğunu kavrar. X
8 Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlayarak görsel iletişim tekniklerini yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğrenir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
2. Ödev 50
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 1 5 5
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6