Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Proje I GIT 521 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç. MURAT ERTÜRK
Dersi Verenler Doç. MURAT ERTÜRK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Görsel İletişim Tasarımı Anasanat Dalı’nda yüksek lisans yapan öğrencilere, ders aşamasında bütünlüklü bir tasarım projesi gerçekleştirme ve sunabilme ön yetisi kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Görsel iletişimin herhangi bir tasarım alanı seçilerek güncel bir kavram üzerinden  literatür taraması yapılacak ve proje uygulaması gerçekleştirilecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Proje yapmadan önce literatür taraması yapmayı bilir. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Proje / Tasarım,
2 Proje konusu seçer ve sınırlılıkları belirler. Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım, Performans Görevi,
3 Proje konusuna göre üretim sürecini planlar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje / Tasarım,
4 Üretim sürecini belirlenen takvime göre yürütür. Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
5 Proje metni yazabilir. Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
6 Projesini etkili bir şekilde sunabilir. Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Proje yapımı ve aşamalarıyla ilgili genel bilgilendirme Proje yapımı hakkında ön inceleme.
2 Proje konularının seçimi İlgi alanlarının belirlenmesi
3 Seçilen proje konusu hakkında teorik araştırma yapılması ve önemli uygulayıcılarından örnekler incelenmesi Proje konusu hakkında teorik okuma yapılması
4 Proje konularına göre teknik ekipmanların tespit edilmesi Teknik ekipman konusunda araştırma yapılması.
5 Proje üretimi Proje üretimi
6 Proje üretimi Proje
7 Yapılan çekimlerin/işlerin değerlendirilmesi Değerlendirme
8 Proje üretimi Üretim
9 Proje üretimi Üretim
10 Proje üretimi Üretim
11 Proje metninin yazımı, afiş hazırlanması ve proje üretimi Önceki proje metinleri
12 Çekimlerin/işlerin değerlendirilmesi, ilk başta belirlenen proje hedeflerine uygunluğunun denetlenmesi. İşlerin değerlendirilmesi
13 Çekimlerin dijital işlemden geçirilmesi, sunum seçimine göre sergileme adedi, boyut, çerçeve vb. gibi unsurların belirlenmesi Adobe CC
14 Proje teslimi ve sergi/sunum Sunum
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ahu Antmen, 20 Yüzyıl Batı sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık, İstanbul 2008

Quentin Bajac, Fotoğraftan Sonra (Analog Fotoğraftan Dijital Devrime), Çeviri:Marşo Franco, YKY, İstanbul 2011

Patrick Nash, Kısa Film Senaryosu Yazmak, , Kalkedon Yayıncılık / Sinema Kitaplığı Dizisi

Gültekin Erdal, İletişim ve Tipografi, Hayalperset Yayınevi, 2015

Juliet Hacking (General Editing). Fotoğrafın Tüm Öyküsü, Çeviri: Abbas Bozkurt, Hayalperset Yayınevi, 2015

David Prakel, Yaratıcı Fotoğrafçılığın Temelleri, Çeviri: Elif Günay, Literatür Yayıncılık, 2011

Alistair Hicks, Küresel Sanat Pusulası / 21. Yüzyıl Sanatında Yeni Yönelimler, Çeviri: Süreyya Evren, Dilek Şendil, Mine Haydaroğlu, YKY, 2015

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim Tasarımı alanında araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanır. X
2 Sanat ve anlam ilişkisini sorgulayıp, sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirerek çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanır. X
3 Değişen iletişim teknolojilerinin yarattığı toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik dönüşümlerinin farkına varıp iletişim teknolojilerinin dünyayı nasıl dönüştürdüğünü kavrar. X
4 Görsel İletişim Tasarımı alanında özgün bir proje (film, video, animasyon, grafik ve fotoğraf) tasarlanmasını ve üretilmesini öğrenip, bu tasarım projesini gerçekleştirme ve sunabilme ön yetisi kazanır. X
5 Görsel İletişim Tasarımı alanında yeniliklere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
6 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Görsel İletişim Tasarımı alanına katkı sağlama becerisini kazanır. X
7 Tarihsel gelişimi bağlamında imgenin işlev ve niteliğini öğrenip görmenin zihinsel ve bilişsel bir etkinlik olduğunu kavrar. X
8 Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlayarak görsel iletişim tekniklerini yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğrenir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Proje / Tasarım 16 3 48
Performans Görevi (Atölye) 16 7 112
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 162
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,48
Dersin AKTS Kredisi 6