Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretim İlke ve Yöntemleri OEO 211 3 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Eğitimle ilgili temel kavramlar ışığında, program geliştirme sürecini anlamak; öğretim ilkelerini bilmek ve öğrenme-öğretme sürecinde kullanılan model, strateji, yöntem ve teknikleri tanımak.

Dersin İçeriği

Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar; öğretim-öğrenme ilkeleri, modelleri, stratejileri, yöntemleri ve teknikleri; öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi; öğretim materyalleri; öğretimin planlanması ve öğretim planları; öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar; etkili okulda öğretim, öğrenme ve öğrenmede başarı; sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 EĞİTİM PROGRAMLARINDAKİ TEMEL KAVRAMLARI VE FİKİRLERİ BİLİR Anlatım, Sözlü Sınav,
2 EĞİTİM PROGRAMINI NASIL GELİŞTİRECEĞİNİ BİLİR Soru-Cevap, Ödev,
3 DERS PLANINI NASIL HAZIRLAYACAĞINI BİLİR Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
4 PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİNİ BİLİR Tartışma, Sözlü Sınav,
5 TEMEL ÖĞRENME STRATEJİLERİNİ KARŞILAŞTIRIR Tartışma, Sözlü Sınav,
6 TEMEL ÖĞRENME METOD VE TEKNİKLERİNİ BİLİR Gösteri, Performans Görevi,
7 METOD VE TEKNİKLERİ KULLANABİLECEK BECERİLERİ GELİŞTİRİR Grup Çalışması, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 EĞİTİM PROGRAMININ TEMEL ÖĞELERİ
2 EĞİTİM PROGRAMI NASIL HAZIRLANIR?
3 EĞİTİM VE ÖĞRETİMİN PLANLANMASI
4 EĞİTİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRMESİ
5 ETKİLİ ÖĞRENME VE ÖĞRETİMİN GENEL İLKELERİ
6 ÖĞRETME - ÖĞRENME MODELLERİ
7 ÖĞRETME - ÖĞRENME MODELLERİ
8 ARA SINAV
9 ÖĞRETME - ÖĞRENME STRATEJİLERİ
10 ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
11 ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
12 ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
13 ÖĞRETİM STRATEJİ,YÖNTEM VE TEKNİKLERİN ETKİLİ KULLANILMASI
14 ÖĞRETİM STRATEJİ,YÖNTEM VE TEKNİKLERİN ETKİLİ KULLANILMASI
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] Çelenk,S.  (Ed) (2017). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Pegem Akademi, Ankara.
[2] Sönmez, V. (2018). Öğretim İlke ve Yöntemleri.  Anı Yayıncılık
[3] Erginer, E. (2015) Öğretim İlke ve Yöntemleri.  Pegem Akademi, Ankara.

[4] Gömleksiz, M.N. (2018). Öğretim İlke ve Yöntemleri.  Asos Yayinevi

………….

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. X
2 Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. X
3 Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
4 Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar.
5 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. X
6 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. X
7 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. X
8 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. X
9 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir.
10 Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır.
11 Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
12 Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır.
13 Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır.
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
15 Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)