Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Özel Durumlarda Bebek Beslenmesi SHE 311 5 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NURSAN ÇINAR
Dersi Verenler Prof.Dr. SEVİN ALTINKAYNAK, Prof.Dr. NURSAN ÇINAR, Dr.Öğr.Üyesi DİLEK MENEKŞE,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Dr. Dilek Menekşe, ,Arş.Gör. Sinem Yalnızoğlu Çaka, Arş. Gör. Özge Karakaya Suzan

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencinin bebeklik döneminde beslenmesi özellik gerektiren durumları ve bu durumlarda beslenme özelliklerini öğrenmesi.

Dersin İçeriği

Bebekte sıvı elektrolit dengesi, Anne sütü ve önemi, Özellikli durumlarda bebek beslenmesi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anne sütünün bebek beslenmesindeki yeri ve önemini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
2 Anne sütünün bebek beslenmesindeki yeri ve önemini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
3 Anne sütü ile beslenme tekniğini uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
4 Memeyi red durumunda uygun yaklaşımı açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav ,
5 Tamamlayıcı beslenmeye geçiş dönemini tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
6 Özellikli durumlarda ( İshal,PEM,Obesite gibi) beslenme ilkelerini analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Anne Sütünün Bebek Beslenmesindeki Yeri ve Önemi
2 Anne Sütünün Bebek Beslenmesindeki Yeri ve Önemi
3 Tamamlayıcı Besinlere Geçiş Dönemi (Weaning)
4 Özel Durumlarda Anne Sütü ile Beslenme
5 Anne Sütü ile Beslenmede Karşılaşılan Sorunlar
6 Emzirmenin Anne ve Bebeğe Yararları
7 Emzirme Tekniği
8 Memeyi Red
9 Anne Sütü ve İlaçlar
10 Anne Sütü ve İlaçlar
11 Emzikli Annenin Beslenmesi
12 Çocuklarda Enteral Beslenme
13 PEM ;İshal,Obez Çocuğun Beslenmesi
14 Kritik Hasta Çocuğun Beslenmesi
Kaynaklar
Ders Notu

Yayınlanmamış ders notları

Ders Kaynakları

1-Selimoğlu MA.(2014).Sağlıkta ve Hastalıkta Çocuk Beslenmesi.1.Baskı
2- Dağoğlu T.,Görak G. (2008). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik, Yenilenmiş İkinci Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul.
3- Gordon CM, Katzman DK, Rosen DS, Woods ER. (2008). Adolescent Health Care A Pratical Guide, L. S. Neinstein (Ed). Fifth Edition, Lippincott Williams & Wilkins.
4- Ball JW, Bindler RC, Cowen KJ. (2010). Child Health Nursing Partnering With Children & Families, Co: Pearson Education, Second Edition, New Jersey.
5- Törüner E, Büyükgönenç L. (2012). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları, Göktuğ Yayıncılık, Ankara.
6- Kollar LM. (2005). Wong?s Essentials of Pediatric Nursing, MJ Hockenberry, D Wilson, ML Winkelstein (Eds), Seventh Edition, Mosby.
7- Çavuşoğlu H.(2008). Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Çilt 1 genişletilmiş 9. baskı,Cilt 2 genişletilmiş 8.baskı, Sistem Ofset.
8- Behrman ,Kliegman,Jenson. (2003).Nelson Textbook of Pediatrics.17. the Edition,W.B.Saunders Company.
9- Neyzi O, Ertuğrul T. (2010). Pediatri, 4. Baskı, 1. Cilt İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi.
10- Savaşer S., Yıldız S.(2009). Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul.
11- Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (2013). Pediatri Hemşireliği, Akademisyem Tıp Kitabevi, Ankara.
12- Gromoda KK. (2007). Mothering Multiples. Breastfeeding & Caring For Twins or More. USA.
13- Bindler Rc, Ball JW, London ML, Davidson MR. (2014). Anne ve Çocuk Hemşireliği Klinik Uygulama Becerileri Kitabı (Çev= NC. Şahiner, A. Açıkgöz, MD. Bal) Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti., Ankara

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2 Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar.
3 Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır.
4 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
5 Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır.
6 Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
7 Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir.
8 Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir.
9 Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 85
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 2 2
Final 1 11 11
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Toplam İş Yükü 61
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,44
Dersin AKTS Kredisi 2