Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sağlıkta Liderlik SHE 315 5 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri

---

Önerilen Seçmeli Dersler

----

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. IŞIK ATASOY
Dersi Verenler Öğr.Gör. IŞIK ATASOY,
Dersin Yardımcıları

-

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Hemşirelik/ebelik hizmetlerinin yönetiminde liderliğin önemini kavrayan ve analitik düşünme, problem çözme becerileri olan öğrenciler yetiştirmek

Dersin İçeriği

Hemşirelik yönetiminde liderlik yapabilmek için gerekli olan bilgi ve beceriyi içerir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hemşirelikte liderliğin önemini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
2 Liderlik stillerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Lider özelliklerini örneklerle tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Analitik ve stratejik düşünme becerisini geliştirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Liderlik özelliklerini hemşirelik bakım uygulamalarına entegre eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Sağlık ekibi ile takım çalışmasını sürdürür Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Liderlik kavramına genel bakış
2 Liderliğin tarihçesi ve hemşire liderler
3 Hemşirelikte Liderlik
4 Liderlik ve Yöneticilik
5 Liderlik Kuramları
6 Yeni Liderlik Yaklaşımları
7 Hemşirelikte güç,otorite,etkileme
8 Hemşirelikte çatışma,stres,kriz yönetimi
9 Mobbing ve liderlik
10 İş yerinde takım ruhu geliştirme ve motivasyon
11 Etkili Liderlerin Özellikleri
12 Hemşirelikte iş doyumu ve tükenme
13 Liderlikte IQ, EQ ve SQ
Kaynaklar
Ders Notu

Basılmamış ders notları

Ders Kaynakları

 1-.Feldman HR, Greenberg MJ, JAffe Ruiz M (2011) Nursing Leadership: A concise Encyclopedia 2nd edition, Springer Publishing Company,USA

2-Klaingerberg M Dirschel KM (2010) Today’s Nursing Leader; Managing Suceeding and Excelling, Jones and Barlett Publishers, USA. 

3-Tutar H (2004) Kriz ve Stres Yönetimi, Seçkin Yayınevi, Ankara

4-Rana Yiğit(2018).Hemşirelikte Liderlik. Çukurova Nobel Tıp Kitapevi

5-Güncel internet kaynakları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. X
2 Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. X
3 Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. X
4 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, ebelik uygulamalarında kullanır. X
5 Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. X
6 Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. X
7 Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. X
8 Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. X
9 Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 4 1 4
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 1 1
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 57
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,28
Dersin AKTS Kredisi 2