Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Arapça Iv (Tr) ODC 626 0 12 + 0 12 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Arapça
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MAEN AHMET MUHAMMED ALI
Dersi Verenler Öğr.Gör. MAEN AHMET MUHAMMED ALI,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Arapça, lisansüstü öğrencilerinin araştırmalarında kullandıkları kaynak dilidir. Bu derste öğrencilerin kaynaklardan daha rahat şekilde istifade edebilmeleri, Arapçayı akademik çalışmalarında kullanabilmeleri için Arapça Gramer bilgilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sayılar ve temyizlerini öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav , Performans Görevi,
2 Masdar çeşitlerini öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav , Performans Görevi,
3 Mef‘ûl çeşitlerini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav , Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sayılar ve temyizleri.
2 Nâib-i fail ve irabı.
3 Hâl çeşitleri (müfred, cümle, şibh-i cümle)
4 Zilhâl, Hâlin teaddüdü, Râbıt.
5 Masdar çeşitleri
6 Lâzım ve müteaddî fiiller
7 Mef‘ûl çeşitleri, Mef‘ûlü mutlak.
8 Mef‘ûl çeşitleri, Mef‘ûlü leh.
9 Mef‘ûl çeşitleri, Mef‘ûlü meah
10 İsm-i Fȃil yapılışı ve çekimi
11 Mukârebe, Reca´, Şuru’ fiilleri
12 Şart edatları
13 Mubalağalı ism-i fȃil yapımı ve çekimi
14 Mubalağalı ism-i fȃil yapımı ve çekimi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1. M. Meral Çörtü, Arapça Dilbilgisi (Sarf), İstanbul 2001
2. M. Meral Çörtü, Arapça Dilbilgisi (Nahiv), İstanbul 1998
3. Mahmûd Matracî, Fil-nahvi ve tatbîkâtuh, Beyrut 2000
4. Yusuf Uralgiray İlk ve ileri dilbilgisi, yy, 1986
5. Mustafa el-Galâyînî, Câmiud-durûsil-Arabiyye, yy., 1998
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme
2 Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma
3 Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma
4 Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma
5 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma
6 Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 1 2 2
Ödev 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 73
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,92
Dersin AKTS Kredisi 3