Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Veri Yapıları ve Algoritmalar BSE 303 5 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Yrd.Doç.Dr. SİNAN TÜNCEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Veri modellerini ve bu modeller üzerinde çalışan algoritmaları kavratmak
Dersin İçeriği Tek yönlü ve çift yönlü bağlantılı listeler, çevrimsel ve karma bağlantılı listeler, bağlantılı liste uygulamaları; ağaç türleri ve ağaç üzerindeki işlemler; yığınlar, tasarımı ve kullanımı; sıralama algoritmaları; arama algoritmaları; graflar, tasarımı ve kullanımı
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Liste ve bağlantılı liste veri modellerini kullanır/tasarlar. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
2 Ağaç veri modellerini kullanır/tasarlar. Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav ,
3 Yığın ve kuyruk yapısı modellerini kullanır/tasarlar. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
4 Sıralama algoritmalarını çözümler ve kullanır. Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, Problem Çözme, Sınav ,
5 Arama algoritmalarını çözümler ve kullanır. Problem Çözme, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
6 Grafları çözümler ve kullanır. Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Listeler
2 Liste uygulamaları
3 Ağaçlar
4 Ağaçlarla ilgili uygulamalar
5 Yığınlar
6 Yığın uygulamaları
7 Selection sort, bubble sort, insertion sort, merge sort algoritmaları
8 Quick sort, heap sort, cocktail sort, gnome sort algoritmaları
9 ARASINAV
10 Sıralı arama, ikili arama algoritmaları
11 Graflar
12 DFS, BFS algoritmaları, Greedy yaklaşımı
13 Dijkstra algoritması, Floyd algoritması
14 Kruskal algoritması, Prim algoritması, Sollin algoritması
Kaynaklar
Ders Notu Ders Notu : [1] Fahri Vatansever, İleri Programlama Uygulamaları, Ders Kitabı, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2006
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. X
2 Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. X
3 Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. X
4 Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. X
5 Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. X
6 Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak.
7 Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek.
8 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak.
9 Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek.
10 Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
1. Sözlü Sınav 10
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 15 15
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,8
Dersin AKTS Kredisi 4