Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Haberleşme Sistemleri I ELE 301 5 3 + 2 4 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. CÜNEYT BAYILMIŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Alper Turan Ergüzel
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Analog haberleşme sistemlerinin mantığı, gerekliliği, elemanları, devreleri ve yöntemlerine ilişkin yeterlilikler kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Analog haberleşmenin temelleri, kullanılan modülasyon teknikleri ve yöntemler, elemanlar/devreler ve analizlerini gerçekleştirmeyi kavratmak
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Haberleşme sistemlerinin temellerini anlamak için Analog haberleşme mantığını inceler. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
2 Modülasyon işlemlerini anlamak için sinyal işlemlerini (çoğullama, gürültü, gibi) yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
3 Genlik modülasyonunu gerçekleştirmek için gerekli alıcı/verici blok diyagram ve devreleri tasarlar. Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav, Proje / Tasarım,
4 Frekans modülasyonunu gerçekleştirmek için gerekli alıcı/verici blok diyagram ve devreleri tasarlar. Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav, Proje / Tasarım,
5 Açı modülasyonu için gerekli matematiksel ifade ve parametreleri kullanır ve sistemi açı modülasyonuna göre analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
6 TV yayını için gerekli haberleşme sistemini tasarlar. Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Haberleşmede temel kavramlar, modülasyon, frekans bantları
2 İşaretler ve gürültü, çoğullama işlemi ve çeşitleri
3 Frekans üretimi, frekans katlayıcılar, karıştırma
4 Genlik modülasyonu, matematiksel ifadeleri ve parametreleri
5 Genlik modülasyonlu vericiler
6 Genlik modülasyonlu alıcılar
7 Superheterodin olayı, dedektörler, otomatik kazanç kontrol devreleri, susturma devreleri
8 Faz kilitlemeli döngüler, frekans sentezleyiciler
9 Tek yanbant iletişim sistemleri
10 Açı modülasyonu, türleri, matematiksel ifadeleri ve parametreleri
11 Açı modülasyonu, türleri, matematiksel ifadeleri ve parametreleri
12 Frekans modülasyonlu vericiler
13 Frekans modülasyonlu alıcılar
14 Televizyon yayını temel kavramlar ve prensipleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1] W. Tomasi, Elektronik İletişim Teknikleri, MEB, İstanbul, 1997
[2] H.B. Killen, Modern Elektronik İletişim Teknikleri, MEB, İstanbul, 1997
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. X
1 Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. X
2 Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. X
2 Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. X
3 Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. X
3 Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. X
4 Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. X
4 Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. X
5 Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. X
5 Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. X
6 Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. X
6 Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak.
7 Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek.
7 Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. X
8 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak
8 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak X
9 Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek.
9 Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. X
10 Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak X
10 Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
1. Performans Görevi (Laboratuvar) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 1 1 1
Ödev 1 1 1
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 112
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,48
Dersin AKTS Kredisi 4