Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dijital Halkla İlişkiler | ILB 635 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | NURAY YILMAZ SERT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Dijital iletişim alanında yaşanan gelişmeler hem birçok halkla ilişkiler uygulamasının yeni iletişim ortamlarına taşınmasına hem de halkla ilişkilerde yeni uygulama alanlarının ortaya çıkmasına yol açmıştır. Bu ders, dijital halkla ilişkiler kavram ve araçlarına ilişkin farklı yaklaşımları bir arada görmeyi ve kavrama bütünlüklü bir bakış açısı sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriğini; hedef kamularla etkileşimli iletişimi sağlayan kurumsal blogları oluşturmak ve sürdürmek, medya ilişkileri sürecinde online haber bültenlerinin hızı ve etkililiğinden yararlanmak; arama motoru optimizasyonunu oluşturarak kuruluşun görünürlüğünü geliştirmesini sağlamak; kurumsal web siteleri aracılığıyla hem sosyal paydaşlarla hem de medyayla ilişkilerinde kontrollü bir kanal oluşturmak; hedef kamuların ürün ve hizmetlerle ilgili görüş ve düşüncelerini sosyal medya ortamlarında izlemek ve yönetmek; online ortamlarda bilgi, düşünce, deneyim ve duygularını paylaşmak üzere, ortak ilgi alanları etrafında toplanan insanların ve grupların oluşturdukları online toplulukların ürettikleri içerikleri izlemek ve yönetmek; kurumun ürün ve markalarının, kurumsal kimliğinin dijital dünyadaki itibarının doğru şekilde yönetimini sağlamak; kuruluşların yaşadıkları krizlerin geleneksel kitle iletişim araçlarının yanı sıra online ortamlarda da yönetilmesini sağlamak ve diğer dijital halkla ilişkiler ortam ve araçlarını kullanmayı olanaklı kılmak gibi konular oluşturmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Halkla ilişkiler alanındaki yeni yaklaşımları öğrenmek | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
2 | Dijital teknolojilerdeki gelişmelerin alana etkisini öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
3 | Dijital halkla ilişkilerin kapsam ve içeriğini anlamak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
4 | Dijital iletişim teknolojilerinin alana ilişkin olumlu ve olumsuz yönlerini tartışabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
5 | Dijital halkla ilişkilerin temel kavramlarını anlayabilmek ve tanımlayabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
6 | Dijital halkla ilişkilere ilişkin strateji ve uygulamaları kampanyalarda uygulayabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dijital İletişim ve Yeni Medya Kavramı | |
2 | Dijital Halkla İlişkilere Giriş | |
3 | Kurumsal Bloglar | |
4 | Onlıne Haber Bültenleri | |
5 | Arama Motoru Optimizasyonu | |
6 | Kurumsal Web Siteleri | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Sosyal Medya Yönetimi | |
9 | Online Topluluklarla İlişkiler | |
10 | Online İtibar Yönetimi | |
11 | Online Kriz Yönetimi | |
12 | Dijital Halkla İlişkilerin Diğer Araçları 1 | |
13 | Dijital Halkla İlişkilerin Diğer Araçları 2 | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Holtz, S. (2002). Public Relations on the Net. 2nd edition, New York: American Management Association. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. | X | |||||
2 | Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. | X | |||||
3 | Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. | X | |||||
4 | İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. | X | |||||
5 | Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. | X | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. | X | |||||
8 | Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
4. Ödev | 15 |
2. Ara Sınav | 50 |
3. Sözlü Sınav | 15 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
5. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
6. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |