Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası Sosyal Politika | CEK 258 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Sosyal Politika |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CİHAN SELEK ÖZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. CİHAN SELEK ÖZ, Doç.Dr. ABDULKADİR ALTINSOY, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yunus Yiğit |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Küresel boyutuyla ortaya çıkan sosyo-ekonomik sorunları ve değişimleri tahlil etmek, dünya ülkelerinde yaşayan değişik sosyal grupların sorunlarını tespit etmek, uluslararası sosyal politika aktörlerinin yanında BM´ye bağlı kurumlar aracılığıyla ve sosyal politika enstrümanları ile çözüm stratejileri geliştirebilmek bu dersin temel hedefidir. |
Dersin İçeriği | Bu derste uluslararası boyutuyla değişik kıtaların ve ülkelerin sosyal sorunları ele alınacak ve değişik sosyal devletlerin mukayesesi incelenecektir. Derste ağırlıklı olarak uluslararası işsizlik, göç, yoksulluk gibi sosyal sorunlar ve konular ele alınacaktır. Bununla birlikte uluslararası sosyal politika aktör ve kurumları derinlemesine incelenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uluslararası sosyal politikanın kavramsal ve tarihsel alt yapısını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
2 | Sosyal politika ile ilgili uluslararası örgütler hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
3 | Sosyal politika ile ilgili uluslararası sözleşmeleri öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
4 | Türkiye ile uluslararası sosyal örgütler arasındaki ilişkileri analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
5 | Uluslararası sosyal sorunlara ilişkin bakış açısı kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uluslararası Sosyal Politikanın kavramsal ve tarihsel gelişimi | Seyyar Ali, Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Sakarya Kitabevi. |
2 | Küreselleşme ve Uluslararası Sosyal Politika | Seyyar Ali, Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Sakarya Kitabevi. |
3 | Birleşmiş Milletler, Tarihsel Gelişimi, Amaçları, Faaliyet Alanları, Kurumsal Yapısı | Seyyar Ali, Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Sakarya Kitabevi. |
4 | Birleşmiş Milletler, Temel Sözleşmeleri, Bağlı Örgütler, UNDP ve İnsani Gelişmişlik Raporları | Seyyar Ali, Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Sakarya Kitabevi. |
5 | Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO), Tarihsel Gelişimi, Amaçları, Faaliyet Alanları, Kurumsal Yapısı | Seyyar Ali, Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Sakarya Kitabevi. |
6 | Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO), Temel Belgeleri ve Sözleşmeleri, Türkiye-ILO İlişkileri | Seyyar Ali, Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Sakarya Kitabevi. |
7 | Avrupa Konseyi ve Sosyal Politika | Seyyar Ali, Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Sakarya Kitabevi. |
8 | Uluslararası İşçi ve İşveren Örgütleri ve Sosyal Politika | Seyyar Ali, Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Sakarya Kitabevi. |
9 | Vize | Seyyar Ali, Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Sakarya Kitabevi. |
10 | AB ve Sosyal Politika | Seyyar Ali, Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Sakarya Kitabevi. |
11 | Küresel Yoksulluk Sorunu ve Çözüm Stratejileri | Seyyar Ali, Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Sakarya Kitabevi. |
12 | Küresel Yaşlanma Sorunu ve Çözüm Stratejileri | Seyyar Ali, Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Sakarya Kitabevi. |
13 | Küresel Göç Sorunu ve Çözüm Stratejileri | Seyyar Ali, Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Sakarya Kitabevi. |
14 | Küresel Çocuk Sorunları ve Çözüm Stratejileri | Seyyar Ali, Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Sakarya Kitabevi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Seyyar Ali, Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Sakarya Kitabevi. |
Ders Kaynakları | Seyyar Ali, Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Sakarya Kitabevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslar arası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları çalışma ortamında kullanabilme | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verebilme ve sosyal adalet bilincine sahip olma | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilme, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olma | X | |||||
5 | Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olmakla beraber inisiyatif de kullanabilme | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma. | ||||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olma; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgilenme ve bu yazılımları kullanabilme becerisini kazanma | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 75 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |