Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynakları Yönetimi | CEK 204 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELVAN YILDIRIM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ELVAN YILDIRIM, Prof.Dr. ADEM UĞUR, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Mert Öner |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüz işletmelerinde en önemli sermayenin insan olduğu anlaşılmıştır, iş hayatında bu alanda görev alacak öğrencilerimize bu konuda gereken teorik alt yapıyı hazırlamak bu dersin amacıdır. |
Dersin İçeriği | Yönetilecek insan faktörünün temel özellikleri ile tanımı, İ.K.Y. anlayışını doğuran teorik ve uygulama süreci, İ.K.Y. nin temel fonksiyonları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnsan kaynağının önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | İnsan kaynağını yönetebilmek için gereken özelliklere ve bilgiye sahip olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | İnsan kaynakları yönetimi fonksiyonları hakkında temel bilgilere sahip olur | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
4 | Örgütlerde İnsan kaynağı yönetimine geçişin yararlarını anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | İşe alma, eğitim, ücretlendirme konuları genel çerçevesini anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | İş etüdü, performans değerleme ve kariyer geliştirme hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
7 | Yetenek yönetimi konusunda bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
8 | İK yönetiminde bilgi sistemlerinin rolünü, önemini ve çeşitlerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsanın tanımı ve yapısal özellikleri | Courel Alexis, İnsan Denen Meçhul, Hayat Yayınları,İstanbul, 2003 |
2 | İnsanın ruhsal özellikleri | Courel Alexis, İnsan Denen Meçhul, Hayat Yayınları,İstanbul, 2003 |
3 | İnsan kaynağı yönetiminin süreci | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000,Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000 |
4 | İ.K. Y. nin özellikleri | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000,Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000 |
5 | İ.K. yöneticisinin özellikleri | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000,Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000 |
6 | İ.K.Y. nin fonksiyonları | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000,Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000 |
7 | İ.K.Y. ve planlama | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000,Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000 |
8 | İ. K. işe alma ve yerleştirme | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000,Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000 |
9 | Ara sınav | |
10 | İ.K. nın eğitimi ve geliştirilmesi | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000,Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000 |
11 | İ.K. Ücretlendirme | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000,Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000 |
12 | İ.K. iş değerleme | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000, |
13 | İ.K. performans yönetimi | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000,Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000 |
14 | İ.K. kariyer yönetimi | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000,Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | yukarıda belirtilen kitaplar |
Ders Kaynakları | Uğur Adem, İ.K.Y. Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2015, Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000,Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslar arası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları çalışma ortamında kullanabilme | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme | ||||||
3 | Sosyal adalete değer verebilme ve sosyal adalet bilincine sahip olma | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilme, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olma | X | |||||
5 | Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olmakla beraber inisiyatif de kullanabilme | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma. | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olma; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgilenme ve bu yazılımları kullanabilme becerisini kazanma | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 90 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |